JasonFire 0 Postad 19 Maj , 2006 Är det någon som vet var man kan få tag i en impellerkåpa till en B20? Eller går att bygga om en vanlig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 19 Maj , 2006 Impellerkåpa? Jag har nog missat något men jag förstår inte vad du syftar på. Det jag närmast i min tankevärld kan komma på är kåpan till kamdrevet som är lite speciellt när det gäller båt. Ifall det är den du syftar på så finns kåpan att köpa. Den går givetvis att göra själv men är nog ganska svår att få till. För det sitter en förstärkning i Pentakåpan. Den finns säkert att få hos L S Karlsson marin i Gbg./mvh/Nitro Ps. jag har nog någon liggandes någonstans men hittar just nu inte i bråten. Du behöver också en specialmutter med uttag för drivning av impellern Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka 0 Postad 19 Maj , 2006 Finns att köpa på Täby motor AB i Stockholm. Begagnade hade han minst 20st ,han heter Lennart som äger det . www.drevdelar.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JasonFire 0 Postad 20 Maj , 2006 Tusen tack, skall ringa på måndag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JasonFire 0 Postad 21 Maj , 2006 Finns det någon som vet om lennart på Täby motor har en mejladress eller hemsida? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JasonFire 0 Postad 30 Maj , 2006 Klart, köpte både kåpa och startmotor av Lennart på Täby motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser