Edsviken 0 Postad 19 Maj , 2006 Hallå där Funderar på att köpa en begagnad båt i Finland (årsmodell -85). Är det några knepigheter att få ut den ur Finland och in i Sverige. Min tanke är att köra den hem. (EU regler & skojiga skatteverket...) Någon som har erfarenheter?? Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 19 Maj , 2006 Hej Anders Jag köpte min Nidelv 18Dc -90 i tyskland och det var bara att köra hem den på trailer. Jag hade för säkerhets skulle med tullhandlingarna från när importören tog in den från Norge till tyskland som ny men ingen i tullen va speciellt intresserad av mej. För säkerhets skull tecknade jag en separat transportförsäkring hos mitt försäkringsbolag eftersom jag trailade hem den. mvh Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 19 Maj , 2006 ska väl inte va nåt problem...om den inte är stor nog för å va me i nåt typ fartygs register...har iof sig bara kört över båt från sverige till finland å de va bara å åka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edsviken 0 Postad 19 Maj , 2006 Kalas, bara att tuta och köra verkar det som. Tack för hjälpen! /Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser