Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
hellyarp

Båtmattor

Rekommendera Poster

Nån som har bra tips på båtmatta till min ht-båt? har hittat bra hos min lokala matthandlare men kostar nästan 300:-m tycker att det är för dyrt!!sen vill jag ju inte ha den vanliga gröna balkong mattan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte själv balkongmattan fast grå, tycker det är praktiskt med att den är väderbeständig.

/jalmar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De flesta matt säljare har balkongmattor.

En matta med grov struktur lätt att hålla ren, spola av, ställ på kant torr på några minuter suger inte vatten.

Kanon skön att gå på, Duger utmärkt till kondensskydd under madrasser i kojerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har köpt en heltäckningsmatta av märket FLOTEX.

Fick förslaget från min kompis som jobbar men inredning för offentlig miljö.

Den är dyr men otroligt väderbeständig och behöver ej langeteras.

// TL

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du nära till Bauhaus så finns det bra mattor där för ca 80:-/kvm som kan användas i båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är en matta med knoppar av gummi på baksidan som gör att det finns

luft under o på så sätt torkar mattan fortare om den blir blöt och man slipper obehagliga lukter osv oxå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

kolla om inte balco sätter upp balkonger i ditt när område de rester de får över åker bara i kontainern och eftersom mattorna kommer skurna i stora format så blir det oftast riktigt stora spillbitar klädde själv min båt med snygga gråa utomhusmattor mattor från spillbitar som oftas var 1,5x4 meter.

post-15930-1394234655,8723_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanon!!

Jag ska kolla i mattaffären imorrn efter den.

;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beställde matta igår till min HT-båt. Jag frågade efter s k balkongmatta och berättade att den skulle ligga på durken i en båt. Säljaren rekommenderade direkt en matta som kallas Konstgräs (har gumminabbar på undersidan). Mattan levereras i bredd av 4 m och jag beställde en ca 0.7 m lång bit. Pris 98 kr/m2.

Namnet konstgräs fick mig först tänka på långhårig grön matta, men den är mer som nålfiltsmatta och finns i olika färger. Enligt säljaren fransar sig inte matten i kanterna och behöver därför inte kantsys (langetteras?), t o m svårt göra det... Liknar den som Nikitalord visar på sin bild. Kanske samma typ?

Får se hur det blir i båten nästa vecka då jag får hem mattbiten. Hoppas på det bästa...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Rätt matta,det är den  med små knoppar på baksidan för att den ska lufta och även inte halka på underlaget. kanon matta flera färger finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mattlandet har båtmatta på rulle, 2 m bred, 135kr/metern, behöver inte langetteras. Ska handla där snart...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

balkongmattor behöver inte langetteras, har sett att en del färghandlare säljer dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...