Billy_Astorsson 1 Postad 18 Maj , 2006 Hej alla på MG. Undrar om nån med erfarenhet av mercruiser skulle kunna göra mig lite klokare. kom över ett beg. mercruiser alpha one (gen.2) på annons som jag monterade och torrkörde med vattenmuff härom dan. Allt funkade som det skulle, växeln gick i fint, inget oljeläckage, impellern funkade som den skulle, men det hörs ett konstant vinande från drevet, starkare vid ökat varvtal. Då till frågan: Är detta vinande ett tecken på att dåliga lager eller ska det helt enkelt vara såhär? en kompis sa att hans alphadrev lät likadant... men det kan ju vara slut det med... Lät lite som växellådan till en engelsk sportbil eller nåt Nån som vet nåt om detta och hur illa det i sådana fall är... (båten är ett projekt (bilbåt) som bara är tänkt att hålla i en 2-3 säsonger...) //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 18 Maj , 2006 Du har alltså monterat drevet i saken på bilden?! Okeej..coolt Ingen expert på Mercruiser, men har du smort lagret i skölden (mellan motor och drev)? Ska fettas in varje år. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Billy_Astorsson 1 Postad 18 Maj , 2006 Jepp, drevet sitter på den något knepiga saken på bilden jodå, det är allt smörjt, alla lager och nipplar jag har hittat. //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser