zumpen 2 Postad 18 Maj , 2006 Hej nu ska jag strax betsa 3e lagret på mina nya brädor till badbryggan, blivit riktigt fint redan nu men jag undrar om jag kan slänga på klarlack sedan för att få bästa resultat och även som ett skydd? har sett ett par betsade badbryggor i helgen men ingen verkade vara klarlackad så då kanske det finns ett skäl till varför? någon motivering? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmunther 0 Postad 18 Maj , 2006 Den lackade ytan blir hal när det blir vatten på,men du kan strö på nån typ av halkskydd i sista lagret Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 18 Maj , 2006 Så det var halka som var haken.. misstänkte nästan det =) jaja jag har bra handtag på bryggan så jag chansar att jag inte ska slå ihjäl mig hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 18 Maj , 2006 Om du vill att lacken skall hålla bör du slipa ner den och lägga på ett nytt lager eller två innan sjösättningen. Eftersom de flesta inte gillar underhåll på båten hoppar man helt enkelt över att lacka brädorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 27 Maj , 2006 Så här blev resultatet =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 27 Maj , 2006 Jättefint! Annars är Owatrol en bra produkt för just badbryggor. Flagar inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser