Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
Cejie

Monarkklubb

Rekommendera Poster

Har försökt hitta några bra sidor om gamla monarkbåtar utan någon vidare lycka. Undrar därför om någon känner till ifall det finns någon klubb för monarkbåtsägare. Vet att det finns en för Monark 670, vilket jag inte har, men undrar om det finns någon mer allmän klubb för Monark?

Tacksam för tips!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjena

 

Jag har också letat utan att finna så jag är också nyfiken. Vet att det finns/fanns en klubb för 690 också.

 

Kan åtminstone tippsa om historiska broshyrer på Cremos hemsida om du inte redan känner till den:

 

http://www.cremo.se/kataloger/modeller/index.htm

 

 

Vi kanske får starta något själva? smiley-laughing.gif\

 

Ha det

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nä de broschyrerna hade jag inte hittat innan fastän jag letat. Hittade bara för crescent tidigare. Jag har dock en broschyr från 1979 där min båtmodell är med. Var till och med lite mer info och bilder än på sidan du skickade. Fast det är alltid skoj med mer.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej , skulle precis som du vilja ha ett bollplank eller finna mer info om  Monark båtar, är dock ingen webkung så någon klubb startar jag inte men gå med i en skulle jag kunna tänka mig. Den där broschyren lät spännande hur kom du över den?                  Mvh Lillbrorsan

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Att lägga upp ett diskussionsforum för utbyte av erfarenheter gällande monarkbåtar skall inte vara allt för svårt. Skall fundera lite på det och återkommer ifall jag gör verklighet av det.

Lillbrorsan: Jag har en pappa som är duktig på att samla på sig saker så broschyren fanns i hans lager av tidningar. Jag har dock scannat in hela broschyren så om du skickar din mailadress till sailing@cejie.com så kan jag skicka över den. Den är i PDF-format så det blir en ganska stor fil. Eller jag kan lägga ut den på min hemsida så kan du ladda hem den själv när det passar dig. Men maila över din adress till mig så meddelar jag när jag lagt ut den.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg nu att det är samma broschyr som de hade lagt ut på Monark 690s hemsida så då kanske det inte är så bråttom att jag lägger ut den också. Fast mitt format skulle underlätta om man vill spara hela broschyren.

Vid närmare eftertanke så kanske det inte ligger så långt bort att starta upp en enkel hemsida med blandad info om monarkbåtar.

Får som sagt fundera på detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Cejie fundera lite till du, det kan ju vara en höjdare. Ska kika lite på 690:s hemsida så får jag se vad jag hittar. mvh Lillbrorsan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...