JasonFire 0 Postad 15 Maj , 2006 Har en B-20 penta som är sjövattenkyld. Är det någon som har byggt en sötvattenkylare själv? Har hört talas om att man kan bygga om vissa oljekylare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carl_Axel 4 Postad 16 Maj , 2006 Beskedet jag fick från Volvo när jag ville bygga om min gamla MD:a var att har man kört en säsong eller två är det inte lönt att bygga om - de skador på ytskikten som åtstadkommer rostangrepp går då inte längre att stoppa oavsett ombyggnad. Kolla alltså noggrant först med Volvo. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 213 Postad 16 Maj , 2006 Du menar så här? http://www.trabatsakuten.nu/tips/images/kylsystem.jpg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 16 Maj , 2006 Skärpning för böveln...detta är faktiskt dösnack...inget seriöst ....( Vilket tillfälle jag fick ) fasen...måste ni förstöra alla dösnackstrådar med seriöst båtsnack...jag blir så trött...alltid är det några som ska in o prata seriöst...som inte kan hålla fingrarna i styr...försöker faktiskt upprätthålla en heloseriös sida här....vilket är svårt med allt seriöst snack om ditten o datten....här planar vi bara ut..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 18 Maj , 2006 Tjong på kolan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 26 Maj , 2006 Visst går det..bara man vill! Men om du ska få fördelarna med kylningen så krävs det ordentligt rengöring av kylkanalerna... I princip måste du sära på och komma åt alla delar som kylts med sjövatten innan.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iron_eagel2 0 Postad 14 Juli , 2006 Det borde väl vara bättre sent än aldrig, eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser