Gå till innehåll
fredag 24 januari 2025
JasonFire

Byggasötvattenkylning

Rekommendera Poster

Har en B-20 penta som är sjövattenkyld. Är det någon som har byggt en sötvattenkylare själv? Har hört talas om att man kan bygga om vissa oljekylare?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beskedet jag fick från Volvo när jag ville bygga om min gamla MD:a var att har man kört en säsong eller två är det inte lönt att bygga om - de skador på ytskikten som åtstadkommer rostangrepp går då inte längre att stoppa oavsett ombyggnad. Kolla alltså noggrant först med Volvo.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skärpning för böveln...detta är faktiskt dösnack...inget seriöst ....( Vilket tillfälle jag fick ) fasen...måste ni förstöra alla dösnackstrådar med seriöst båtsnack...jag blir så trött...alltid är det några som ska in o prata seriöst...som inte kan hålla fingrarna i styr...försöker faktiskt upprätthålla en heloseriös sida här....vilket är svårt med allt seriöst snack om ditten o datten....här planar vi bara ut.....smiley-cool.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst går det..bara man vill!

Men om du ska få fördelarna med kylningen så krävs det ordentligt rengöring av kylkanalerna... I princip måste du sära på och komma åt alla delar som kylts med sjövatten innan..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...