Per-PC 0 Postad 15 Maj , 2006 Hej! Jag har som på bilden, en dragg av Danforthtyp, bakom badstegen, samt ankarlina i gul back... Är ju inte vrål-snyggt, direkt, så jag tänkte snickra en låda i mörkt trä, typ teak att ersätta backen med. Sedan funderar jag på att sätta ett rostfritt rör mot lådans vägg som går lodrätt efter båtens akter att sätta draggen i upp och ner - om ni förstår vad jag menar. Någon som vet var jag hittar rostfritt i den storleken i Göteborgstrakten? Det känns inte helt tillfredsställande att ha draggen där den sitter nu, skulle den släppa i 32 knop.... -Någon som har en bättre idé? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 15 Maj , 2006 Ett seriöst förslag är att du sätter en bakvänd hajfena på akterdäcket innanför en av knaparna där du fäster ett rostfritt rör som hållare för ditt ankare.Ser kanske inte så snyggt ut men bättre än inget alls. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 15 Maj , 2006 Jag tror jag förstår vad du menar, men det är lite trångt med kapellet... såhär hade jag väl tänkt mig ungefär... Lådan ska sedan sitta där den fula gula drickabacken nu sitter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 16 Maj , 2006 Gå in och kolla i min sjöbod så ser Du hur jag har gjort. Har kört Omvända hajfenemodellen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 16 Maj , 2006 Ja, det blev mycket snyggare än jag trodde! Watski orde väl ha såna små hajfenor va? Någon som har tips på var jag kan få tag i ett lagom stort rostfritt rör i göteborgstrakten till detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 21 Maj , 2006 Hmm, har tittat runt lite och ändrat mig... Problemet med att ha det som på bilden, med draggen in under stegen är att det inte känns särskilt säkert - om ngt skulle hända. på länken http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=45517 Finns tydligare bild på mått m.m. -Någon som har något bra förslag? Vill ju inte heller ha dragglinan oskyddad i onödan för mycket... Antar att draggen kan fästas snyggt under stegen med rätt fästen, var jag nu hittar dom, och att dragglinan kan skyddas i någon form av låda eller kista att sätta, var jag nu hittar den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 24 Maj , 2006 Inga fler idéer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 238 Postad 24 Maj , 2006 Dragghållare, är inte det en susp? :-D Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 26 Maj , 2006 Slänga om placeringarna?? Ankarolina till draggen??? Vet att den kostar en slant men till och med för snål smålänning (som jag)var det juste investering, I med ankaret och tjohej utan med all lina, och veva hem den när det är färdig ankrat. Efter det så gör du en teak träkonstruktion dä Du sätter draggen istället vid den gula backen. Jag ha min pytte, pytte lilla drag i en plastkorg och den sitter kvar i 22 knop i all fall. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser