magnusS64 0 Postad 14 Maj , 2006 Har en mercruiser 4,3 l med sötvattenkylning och Alpha One drev. Har hört att det finns en impeller i drevet en i motorn. Någon som har koll på detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 14 Maj , 2006 Tjena! På Bravo dreven sitter ompellern på motorn och på Alpha i dreven! /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnusS64 0 Postad 15 Maj , 2006 Sitter nämligen ett vattenintag under båten också, måste rimligen ha en funktion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 15 Maj , 2006 Hej! Vet inte vad det är för vattenintag du talar om, ej heller vilken generation du har på ditt Alpha drev men kolla in följande länk för instruktion för generation 1. Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jdmotor 0 Postad 15 Maj , 2006 du har nog en impeller i drevet och en vattenpump på motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnusS64 0 Postad 15 Maj , 2006 Kanske är så att båtar med sötvattenkylning kräver större kapacitet, och att det ej räcker med kylvatten genom drevet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 15 Maj , 2006 Hej! Motorer med slutet system (sötvattenkylning) kyler motorn kylvatten via en värmeväxlare. Sjövattnet har alltså ingen kontakt med motorn i sig. Vad jag vet så behöver inte sötvattenkylning mer kylning! Sötvattenkylda motorer har en högre arbetstemperatur (ca 80 grader tror jag) medans sjövattenkylda ligger runt 65 grader. Ring en Mercruiser verkstad och fråga. LG Marin i Göteborg är oerhört hjälpsamma. Tel. 031-7790520 Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magnusS64 0 Postad 15 Maj , 2006 Tackar, får kolla med LG vid tillfälle, man vill ju ha koll på läget! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser