stefan730 0 Postad 14 Maj , 2006 Hej ha precis köpt en båt med skin stolar o soffa men det va lite fläckar o skit på så min fråga är hur man regör det på bästa sätt..Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linde 1 Postad 14 Maj , 2006 Hej. Jag tror inte att detta är ett bra tips, men jag råkade komma åt hörnet på soffan med polertrissan när jag polerade på båten. & autosol på polertrissan tog definitivt bort allt gammalt skit. Men det är nog inget jag skulle rekommendera :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Per-PC 0 Postad 14 Maj , 2006 Närmaste biltillbehörsaffär har klädseltvätt för skinnsäten... Fungerar utmärkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 15 Maj , 2006 Hej! Gå in på närmaste möbelaffär som säljer skinn möbler. Dom har medel till salu som skall andvändas till skinnsoffor. Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 15 Maj , 2006 Är det skinn? Det är inte galon/skinnimitation? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 15 Maj , 2006 Jag använde Slidemasters mögeltvätt för kapell och det funkade superbra. Mögelfläckar försvann och skitiga sömmar bleknade. Spraya på och gnid med svamp och eftertorka med såpvatten. Ha handskar på för det är inte så snällt för händerna. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
claesh 0 Postad 15 Maj , 2006 Om det är galon och inte skinn går klorin alldeles utmärkt. Eftervårda dock med någon form av vinyluppfräschare, typ amor-all matt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stefan730 0 Postad 15 Maj , 2006 Tack för alla svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wormit 2 Postad 25 Mars , 2007 Hej, fungerar Klorin även på färgad (blå) galon??? Eller skall man späda ut den eller helt skippa Klorin på färgade ytor? Tacksam för svar! //M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 5 Maj , 2007 Halloj. Har precis beställt http://www.universalbolaget.se/universal/universal.htm , vilket enligt uppgifter från andra båtägare fungerar alldeles ypperligt - dynorna skall bli som nya. Får se om det lever upp till förväntningarna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
janne_fri 0 Postad 5 Maj , 2007 Undrar fortfarande om det är skin eller galon? Om det är skin skall du efter tvätt ABSOLUT GNIDA IN DEN MED MINK FETT. finns att köpa hos din lokala skomakare. /Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reinman 0 Postad 5 Maj , 2007 Vanlig algtvätt är kanon! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dykarn 2 Postad 8 Juni , 2008 Kan meddela att jag fått ett ypperligt resultat på min seray's galonsäten efter ihärdigt putsande med detta medel, de blev som nya och svarta fläckar o skrapmärken mm försvann. Det är lite slipmedel i medlet som jag fattat det, och spolas rent med vatten efter poleringen. Funkade kanon iaf, kan rekommenderas . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser