Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
jaape

Vilket bemötande han fick!

Rekommendera Poster

Båthandlare som i första hand och till varje pris vill sälja sitt objekt har väl alla varit med om. Något större intresse för att ta ansvar för dolda fel eller anmärkningar på prylarna när affären är i hamn är väl också ganska vanligt. Läste i GT om killen som ville reklamera styrningen på sin nyinköpta båt, det gick bara att svänga åt ett håll. Vad säger man om det?

Läs artikeln: http://www.gt.se/index.jsp?a=584320

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

LMAO!!!

Ja den där försäljaren Patrik Johansson på Borås Marin & Motor verkar ju vara en riktigt seriös försäljare som kan sina saker.....LOLOL.

Aldrig i livet att jag skulle vända mig till dom i fortsättningen om jag var ute efter att köpa en ny båt. Skrämmande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressant...

Det måste gå bra för den firman, eftersom han inte är ett dugg rädd att förlora kunder!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att Patrik bara har sålt speedway cyklar tidigare.......

....åsså kanske de inte har några sjöar där.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja inte speedway de svänger bara åt vänster.

Helkass med firmor som försöker blåsa oerfarna båtköpare. Var med om samma på et par ställen när jag skulle köpa vår första båt 2001. Jag hade aldrigt haft någon båt förrut och när säljaren fattade att jag var nybörjare så försökte de sälja mindre lämpliga alternativ. Ett förslag kom från samma företag som i artikeln och ett annat från ett längs E20 ett antal mil upp från Skövde (inte Mariestad, längre upp). Där försäkte säljaren pracka på mig en båt med en motor (60hk) som inte hade eltillt vilket hade varit helkass för det som vi förklarade att vi skulle ha båten till. (men han hade väll anledning att bli av med den han föreslog oss)

Slutligen fick vi mycket bra hjälp och rekomendationer om lämpligt alternativ för både funktion och sjövärdig båt då vi skulle ha den på västkusten med ibland tufft väder.

Det blev en Uttern S52  (5202 hette de då, mycket sjövärdig och lämplig för både erfaren och nybörjare)

Firman ligger i Lidköping och är mycket seriös.

Finns säker massa fler seriösa firmor men fy fa... för dessa som blåser oerfarna förstagångsköpare. Finns säker en plats reserverad redan för dem i helve....

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Noterat så man vet var man INTE skall handla!!

Mvh

PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte faktiskt min Bella 440R där för snart 2 år sedan, hade läckage i genomföringen i motorbrunnen direkt efter sjösättning som nästan fick båten att sjunka. 3-400 liter vatten rann in på ett par timmar. Lämnade in den på varv här uppe i Sthlm och skickade sedan kvittot till Borås Marin. Dock så skall man inte prata med Partik, han är riktigt hal. Pratade istället med ägaren, tror han hette Kenth Johansson och han är riktigt seriös och fick all hjälp som jag behövde. Pengarna för reparationen kom några dagar senare. Det är nog tyvärr så att det är Patrik som det är fel på..... Synd för firman. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte nyligen en ny Bella 530 Excel på Huges Marina i Stockholm (Pampas). Servicen har varit exemplarisk! Vid överlämningen var de med ut och provkörde och förskrade sig att uppförandet var som förväntat etc. De småproblem som funnits har de löst plus överleverans! Om man får samma bemötande på de andra Huges marinorna kan jag bara varmt rekommendera dem!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

..och jag får väl rekomendera Båtshopen i Smedjebacken om man är ute efter mindre båtar.

Båt och fiske intresserad ägare som är hjälpsam i alla lägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahahaha !!! smiley-laughing.gif\  Vilken lirare !! Sälja en båt som det är fel på och sedan hävda att det skall vara så !!

Att det finns mer eller mindre oseriösa handlare vet man ju om , men detta....ja vad skall man säga ????

Nån borde tipsa chefen å det snaraste eftersom som han verkar var bra enl tidigare inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dessa Båthandlare...

Köpte till mitt stora missnöje en båt av Borås Marin & Motor AB.

Båten är en Uttern S52, som jag gått och trånat efter länge...När jag sedan glad i hågen hämtat min nya båt och börjar putsa, ni vet ju...märker jag att pulpeten inte var fast-skruvad riktigt, sitter numera en förstärkning på den för tidigare ex. var lite ranglig. Kostade på mig ett samtal omgående och förklarade problemet för åf. som genast mailade Uttern för att få skruvarna. Nu en månad senare har de äntligen fått in skruvarna och båten har varit inne för mont. av dessa. Tror man ju glatt att det här äntligen är slut...Vad händer då!

När jag kommer och skall hämta båten visar det sig att de där skruvarna närmare bestämt 4 på varje sidan pulpeten inte alls är monterade, utan 1 skruv på vardera sida som absolut inte kommer från Uttern utan från nått HimpaVimpa skruvsortiment med en jättebricka.

Säger då till åf att jag vill ha det som på båten i hallen, förutsätter ju att den är enligt deras spec. Får då till svar, hör och häpna!

-Hur vet du att det är som det är på den båten då?

Vad f-n är det för j-a svar, och hur kan man mä!!!

Mvh Lycklig Uttern-ägare men j-ligt missnöjd med åf!!! 

Nu har jag inte tid att jaga upp mig mer utan skall åka och köpa riktiga skruv och åtgärda själv.Själv är bäste dräng!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Maringarderoben

Knepig targabåge Du har baktill på båten! Det ser ju nästan ut som en gammal gungställning som ungarna använt.

8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahahahahahaha........:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...