Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Kim_Possible

Sätta igen ett hål i akterspegeln

Rekommendera Poster

Hur gör man det snyggast och enklast? Jag ska byta ut ett badsteg mot en badplattform och hålbilden stämmer tyvärr inte..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snygg och enkelt går allt för sällan i takt.

Här har de ett enkelt sätt att sätta igen hålen. Sätt en rostfri vagnbult med Sika osv. Ifall förslaget också är snyggt är upp till dig./mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har precis gjort som ovan sagt med ett 10mm hål rakt igenom bakom kölen. Någon har borrat och täppt igen med gelcoatspackel eller plastat igen, vid rivning av motorn tappade jag lite diesel som sedemera rann ner till punkten och läckte igenom. Fram med borren igen!

För att få det snyggt, eller en jämn undervattenskropp snarare, så grävde jag ut plats för själva skallen på bulten, fyllde hålet efter acetontvätt med sicaflex, kletade in bulten och in-/utsidan av muttern och körde igenom paketet. Sen är det bara att tvätta bort överflödigt sicaflex på utsidan, gelcoatspackel på det, slipa ner jämn yta och måla som vanligt. Inte ett moment som är direkt svårt eller komplicerat..

Fråga till nån annan..:

Jag fick inte tag på en rostfri vagnsbult, utan tog en förzinkad. Finns det nån risk att det blir problem? Jag tyckte att OM det nu mot alla odds skulle rosta så borde det synas genom bottenfärgen vid upptagning och därmed vara lätt att ersätta med en rostfri innan det är för sent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar 21.gif\

Det blir nog tillräckligt bra för min gamla båt. Dessutom kommer det ju hamna bakom badplattformen så det blir inte så synligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...