mattiasn 0 Postad 13 Maj , 2006 Jag har läst alla trådarna om ankarspel. Har ingen kunskap ännu om hur dem fungerar förutom att ankaret åker ner och upp. Jag har ett sprint 600 ankarspel monterat på min bayliner 265 års 2004. Jag har inte en aning om hur det fungerar. Jag har ingen låda där tex kätting kan förvaras, hur är det tänkt fungera ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 14 Maj , 2006 Sitter det i fören eller? Om ja, så har du väll en låda bakom spegeln i kabyssfören som är gjord för att förvara ankarlinan i. Har du ett spel aktern så borde det vara ett som sitter monterat i motorutrymmet, eftersom det är ganska liten badbrygga att montera ett utanpåliggande hus på. Du borde absout ha någonstans där den blöta och smutsiga linan/kättingen kan förvaras annars tror jag inte det blir särskillt snyggt. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 15 Maj , 2006 Den sitter i fören. Jag tog bort spegeln och då ser man vart linan ska vara. Samt så fattar jag varför det finns ett tapphål (där vattnet kan rinna ut från ankarlinerummet) i fören. När man tittar underifrån ser man att linan löper igenom ankarspelet och ner i lådan. Förslag på lina till en Bayliner 265:a med ankarspel Sprint 600 ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 15 Maj , 2006 Du skall ha blyad lina till ditt spel förståss. Sramlar inte så fruktansvärt som kätting och fungerat väldigt bra. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 16 Maj , 2006 Det står att man ska köra med 1/2 lina. Bör jag då köpa 12mm eller 14mm ? mvh mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 16 Maj , 2006 Enligt bryggan i stockholm kan man köra med 12mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser