Reine 0 Postad 12 Maj , 2006 Skulle behöva veta hur man bockar en kylvattenslang. Efter att ha modifierat oljekylaren på min Volvo 290A, så skulle jag behöva en kylvattenslang som är färdigböjd i ungefär 15 grader. Någon som vet hur detta går till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 13 Maj , 2006 Det sker väl vid gjutningen?! Antingen får du lägga i en spiral som hindrar hopklämningen, eller köpa standardslang som är bockbar. Finns tex på macken, Mekonomen, Biltema osv. Ytterligare ett alternativ är ju rör, med en slangstump i vardera änden. Eller leta efter någon som passar och köpa. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 13 Maj , 2006 Man kan inte bocka slangar men det finns speciella slangar som är gjorda för att vinklas, finns bla hos Mekonomen. Det jag vet är att dom kostar skjortan men tyvärr inte vilken hållbarhet dom har./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 13 Maj , 2006 Hej !! 60 spänn på biltema är väl inte så dyrt . Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 14 Maj , 2006 OK. Skall titta på vad Mekonomen har. Biltema hade inga lagom böjda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 14 Maj , 2006 Sök på kylarslang på Biltema. Där har du de jag menar, mfl... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 14 Maj , 2006 Gjorde den där sökningen på Biltema. Verkar ju faktiskt riktigt OK. Testar med att köpa några sådana....Tack för infon ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
V8dc 0 Postad 14 Maj , 2006 Tänk bara på att det ska vara armerad slang om det är på sugsidan. Annars är det risk att slangen drar ihop sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nozer 0 Postad 14 Maj , 2006 Med dom slangarna på biltema med metallspiral krävs det en jumbojets effekt för att dra ihop slangen ;P Hårda som attans att klämma ihop. /Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twix 0 Postad 15 Maj , 2006 Annars kan du kolla på www.hydroscand.se dom verkar ha mycket slangar. Hittade dom när jag letade efter smalare böjbara kylvattenslangar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser