Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
Macallan

if försäkring

Rekommendera Poster

Hej

Har någon erfarenhet av if om det skulle hända något? Är dom OK att ha att göra med? Har fått absolut lägsta offert från dom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen kontaktat Svenska Sjö också? Personligen har jag tyvärr inget större förtroende för IF!/sorry/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har IF på den ena av mina båtar men har aldrig behövt utnyttja dem i båtfrågor.

Jag har dock blivit varnad för dem av min båtmekaniker som säger de strular när det har hänt något.

Jag har också IF som hemförsäkring och där var de väldigt service-inriktade när grabben fått sin mobil stulen härom månaden.

Läs det finstilta och kör på dem om det verkar OK.

Kom ihåg att försäkringsbolagen ska tillvarata försäkringstagarnas intressen som det lär stå i någon lag om försäkringsbolag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft nästan alla försäkringar (villa, bilar, fritidshus) i If. Vid tidigare skador/stölder har allt fungerat perfekt. En lokal skadereglerare som besiktade skadan och allt löstes på ett bra sätt men..

Förra våren stals min sons bil från vår tomt och efter en polisjakt totalkvaddade de bilen. Nu var det inte lika enkelt, en lokal skadereglerare som konstaterade att bilen inte gick att reparera, en dryg djävel som satt på ”Inlösen” i Stockholm och erbjöd en summa för inlösen av bilen, en skadereglerare i Göteborg som skulle ”hålla i ärendet” men inte riktigt allt.

Många mail, brev och telefonsamtal och svar typ ”det där får du ta med inlösen”, ”det där får du ta med vår skadereglerare”.

Vi blev erbjuden, vad vi tyckte var, ett skambud för inlösen av bilen och allt verkade hopplöst då If gjorde misstaget att flytta bilen, från den verkstad dit bärgaren dragit den, till en bilskrot utan att meddela oss eller få vårt medgivande.

If medgav att de inte hade rätt att flytta på bilen och efter ett antal mail och telefonsamtal tog Chefen för Skadecenter Motor kontakt med mig och allt löstes på 5 minuter. All heder åt Carolina (chefen).

Det jag upplevde som ett stort problem var att det inte fanns en person som kunde ta beslut utan att man blev hänvisad fram och tillbaka mellan If’s olika handläggare.

Bra eller dåligt?. Allt löste sig men det tog en djävla tid.

Båten har jag försäkrad i Svenska Sjö men har inte behövt testa dem vid skada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kör på if, inga problem för mig ialfall, hadde inbrott i min båt förra vintern, o inga problem med ersättningen, blev av med min gps som jag hadde i båten o fick även ersättning för den trots att det stod i villkoren att elektronoik ska tas ut av båten dock reducerad med 20% men ok. endå.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har tyvärr egen erfarenhet från både IF och Svenska Sjö
När det gällde IF så var det ett djälva kattrakande innan dom kom till skott och vad gällde ersättningen, hade den så här i efterhand kunnat kvittat.
Svenska Sjö, gjorde en snabb och korrekt skadevärdering och sedan var det bara att köra på.
Ovan förklaringar tänkte jag på när jag gjorde mitt förra inlägg./mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...