Micke_40 1 Postad 12 Maj , 2006 hej är det någon som vet det bästa sättet att ta bort gammal botten färg. förutom att slipa det är mer den kemi vägen i så fall. tack på förhand mvh micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hk1971j 2 Postad 12 Maj , 2006 Är det båten på din bild du avser så är det väl inte så mycket jobb att skrapa och slipa bort gammal färg. Du behöver ju inte slipa ner till plasten direkt. Det räcker om du får bort lös färg, och därefter målar. /H Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_40 1 Postad 12 Maj , 2006 hej Ja det är båten på bilden nä det är inte så mycket att putsa bort men jag hade tänk att få den slät och fin under till. Den föra ägaren hade bara målat lager på lager så den ser ut som en karta under till ungefär. Jag skall inte ha i båten år ändå (pga. stöld) så jag hade tänkt lägga ner lite jobb på botten i år. Det var därför jag undrade om det fins något medel som lättar upp färgen så den går lätt att skrap bort. Men annars skulle jag bara ha skrapat bort det lös och slipat till den o målat på botten färg. Men finns det inte så får jag ta slip papper och slipa för tid finns ju man är ju lite orolig över att man skall skada gelcoat ( micke ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser