osueco 0 Postad 11 Maj , 2006 Hej! Jag har en 4hk yamaha som jag gissar är 10-20år gammal. Funderar på att köpa ny för att få en riktigt tyst motor till min segelbåt. Någon som har något tips? Mvh, Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 11 Maj , 2006 I princip är alla moderna motorer tystare än 10 - 20 år gammal. Jag dristar mig till att påstå att en fyrtaktare är lite tystare. Men på köpet får du en tyngre motor. Vad du köper är egalt så länge du håller dig till kända märken. (Nu får jag väl någon på halsen som säger att ex. Serva är en både bra och tyst motor.) Men detta får vara upp till den som kommer med något följande inlägg./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oliver28 0 Postad 11 Maj , 2006 Hej Anders! Är din nuvarande Yamaha motor en Fyr-Takt? MVH:Oliver Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seafl0wer 0 Postad 11 Maj , 2006 Tro det eller ej ... men Selva är en bra båtmotor Selvatråden (orginalet ... men tyvär utan Lasse P:s kärnfulla kommentarer) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 11 Maj , 2006 jag har en 86as yamaha 6 hk tvåcylindrig o den är tystare än en encylindrig fyrtaktare.så mitt råd är köp nåt tvåcylindrigt. mvh rillez Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 11 Maj , 2006 Hej !! Har en Yamaha 4hk 4takt. Den är ganska tyst,skulle nog varit tystare och jämnare om den va 2 cylindrig. Fram och back och intern tank och möjlighet till att koppla till extern också. Tyvärr så har jag inte kunnat jämföra med nån annan. Mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser