matsjo 0 Postad 11 Maj , 2006 Har precis köpt en Crescent 445 och funderar över det lilla hålet (ett par centimeter i diameter) på akterspegeln. Är det meningen att det ska pluggas och fungera som flyttank? Eller ska det vara öppet så vatten kan strömma in och fungera som barlast? Eller är det någon form av självläns? Någon som vet? Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Maj , 2006 Om Du menar hålet från motorbrunnen där som rinner rakt ut så är det just för att vattnet skall rinna rakt ut..! Det kan komma in lite vatten när du accelererar och båten sjunker ner med aktern, eller om du drar av farten hastigt och vågen kommer i fatt dig, eller om det t ex finns en länspump som pumpar ut vatten där eller om det bara regnar osv osv...ja Du förstår säkert. Om hålet går in i båtens botten eller tofter så är det mera oroande.... På min båt så sitter det rostfria bultar (M4) i flyttankarna och de skall tas bort under vintern och sättas tillbaka när båten är i sjön. De är till för att täta flyt tankarna. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matsjo 0 Postad 11 Maj , 2006 Tack för ditt snabba svar. Jag har inte kollat så nog. Har båten på landet men om du kollar in bilden så kanske det går att se? Känner du till Crescent 445? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Maj , 2006 Nu har jag ju knappt ledsyn.... men det ser ut som att det är väl hålet mitt i plåten bak och då är det ren avrinning. Jag känner tyvärr inte till Crescent i övrigt. Har Höga Rodd som favorit än så länge. Men hålet sitter på varje båt. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matsjo 0 Postad 11 Maj , 2006 Avrinning. Någon typ av självläns då, eller? Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 11 Maj , 2006 HörDu, var sitter hålet ? (Nu blir jag fundersam) I plåten där Du skruvar fast motorn eller någon annanstans?? //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
matsjo 0 Postad 12 Maj , 2006 Ska till landet nu och är hemma igen lördag kväll. Återkommer då när jag kollat mer noggrannt. Tack för din hjälpsamhet. Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 12 Maj , 2006 Lite nyfiken är jag...... //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser