Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Litsegard

Krackelerat gelcoatskickt

Rekommendera Poster

Hej,

Jag kan bara konstatera att min gamla bettan krackelerar så det står härliga till. På vissa platser ser det ut som spindelnät med tydliga långa sprickor i ytskicktet. På sina platser har det släppt bitar vilket blottar fiberväv. Detta gäller både under och ovan vattenlinjen. Hur ska jag hantera dessa sprickor på effektivaste sätt och slippa undan ommålning i år????

Tacksam för hjälp.9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte undan verkligheten. Varje sprickas kapilärverkan gör att du har ett helt vattenindränkt skrov till hösten. Och det finns inga undermedel att tillgå utan det gäller bara att gära i ordning skrovet medans tid är./sorry/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej- och välkommen i gänget!

Har själv samma symtom (på båten alltså)och tillbringar nu stor del av min fritid på rygg under trailern med en slipmaskin, och ser fram emot den kommande epoxibehandlingen.

På Internationals hemsida www.yachtpaint.com finns allt du behöver veta.

Själv beställde jag en gratis CD därifrån med information om behandlingar och produkter!

LIH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har fixat en lösning på problemet.......har ett par duktiga båtkännare som ser till att slipa och epoxibehandla och bottenmåla skrovet.....därefter vaxning....allt detta medans jag själv befinner mig på lyxsemester i Karibien och ägnar mig åt dykning.......djuphavsfiske....smiley-cool.gif\!! Någon som vill byta plats med mig??

smiley-innocent.gif\

21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...