Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
Jenny82

Transport från Åland till Sverige!?

Rekommendera Poster

Hej på er!

Undrar om det är någon som har någon idé hur jag bäst löser följande problem...

Har en far som äger en Petterssonbåt som har legat på land (på Åland) i ca 7 år. Nu är det så att han fyller 60 år i höst och som överraskning vill jag frakta denna båt från Åland till Dalarna. Eftersom den legat på land är den knappast sjöduglig så därför undrar jag hur man bäst (och gärna helst också billigast) fraktar en sådan båt. Den är ca 9 m lång och 2 m bred. Behöver alla tips jag kan få, allt från firmor som kan ordna med släp till bästa tillvägagångssätt!

Tackar på förhand!

//Jenny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att du måste kolla med någon som kan lägga den på en lastbil, så ring till alla speditörer i trakten och jämför priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jenny,

Jag tog en båt från St Petersburg till Helsingors till Stockholm för några år sedan, och sista sträckan var det billigast med Finlandsfärjan, de stora passagerarbåtarna alltså. Ja, och sedan trailer till Dalarna förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Jenny!

Då jag bor på Åland så kan jag höra runt lite på priser på transporten, men det vore bra att veta var på Åland båten ligger och hur det är att ta sig fram till lastningsplaten med lastbil.

mvh Tony

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...