Sportbat 0 Postad 9 Maj , 2006 Hejsan! ÄR en nybörjare på detta med båtar och har därför lite frågor. Har en Weedo GT som idag ej ser mycket ut för världen. Tänkte lägga ner lite kärlek på denna och snygga till den. Det jag tänkte göra är att snygga till skrovet . Det är inga hål på den men repigt och inte alls någon snygg finish på botten av den. Så hur går man till väga? Antar att jag måste slipa bort färgen, men sen hur djupt ska jag slipa, kan man sprutspackla eller hur går man till väga. Vad använder man för medel.(Gelcoat eller finns det något annat) Var finns det prisvärda tillbehör (polyester, glasfiber, gelcoat mm) Om någon snäll människa vill ge mig några tips så är jag verkligen tacksam. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 493 Postad 9 Maj , 2006 Det bästa du kan göra är att gå in på någon båt-tillbehörsaffär och fråga. De kan ofta väldigt mycket och har ofta små broschyrer från tillverkarna av färg etc. Om du bor så till så gå till några olika och fråga så ser du dels vilka som är tjänstvilliga och dels får du lite olika tips. Om jag var du skulle jag inte bry mig så mycket om prisskillnaderna på gelcoat etc då du kommer lägga mycket tid på slipning och behandling. Att då jobba med krångligt material är bara dumt. Handla sedan hos den butik där du får bästa servicen! Det har du igen när du behöver återkomma med nya frågor. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser