Lojsan 0 Postad 8 Maj , 2006 Vi har en Wallas ceramic 100U Fotogenspis i båten. I helgen la den plötsligt av. Kokade tevatten på morgonen, till lunch blev den sen inte varm. Den låter som den ska. Pumpen hörs som vanligt men den blir inte varm. naturligtvis finns el och fotogen. Hittar inget brott på slangen. Har tyvärr ingen manual till spisen och efterlyser därför detta! Någon som har, eller vet var jag kan få tag i? Eller någon kontakt jag kan vända mig till? Hittar ingen hemsida för wallas marin heller. Nån som vet? //Lojsan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 531 Postad 8 Maj , 2006 Tror jag har samma sort och den kräver minst 12v in. Det lär för övrigt vara standard för de flesta Wallas. Länk med info nedan: http://www.wallas.fi/ På min låter den likadant som vanligt och plattan blir bara lite ljummen men sen svalnar den igen. Jag har aldrig väntat så länge så jag vet om pumpen lägger av efter en stund. Jag brukar starta motorn och efter ett tag går den då igång. Man måste vänta 5 minuter efter ett misslyckat försök dock. Testa att köra med ett nyladdat batteri! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikeK2 0 Postad 14 Juni , 2009 Hej, Chansar med ett inlägg här då det va länge sen den va aktiv. Fick ett liknande fel på min wallas 100 ceramic safeflame, Allt gick förutom att plattorna inte blev varma, monterade ur den och tog hem till garaget riggade upp den med tank & allt, provkörde där, då gick den hur bra som helst, förutom att det kom rök av vad jag bedömer som ingångsändan på den stora brännaren, men annars allt fris & fröjd. Någon som har typ sprängskiss eller annan manual för demontering eller tips på vart man kan få tag på en. Upptäckte ett glapp tror jag på brytaren/givaren som ska slå ifrån efter att brännaren blivit satt i läge off samt att den har kört sin kylnings-process petar jag lite försiktigt på den så kan jag få den att stängas av & på. Det går en styv metalltråd ca 2mm upp & in till brännaren skall denna kännas lös i ändansom försvinner in till brännaren eller ska den sitta fast? Tackar så hjärligt på förhand för tips samt vart man kan vända säg till kunnig personal för dessa frågor. Bor i kalmar Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MikeK2 0 Postad 15 Juni , 2009 Mina problem löste sig idag, anledningen till kalla plattor var att bränsleslangen låg över ytan i tanken. Att kylfläkten ej stängs av berodde på en brytare som det var glapp i, köpt en ny och allt funkar som det ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser