Thommie 0 Postad 8 Maj , 2006 Hej! Jag har bytt propeller på min båt en bayliner 2052 med merkrucer 3.0. Tidigare hadde jag en propuls med 18 tum och bytte nu till en alu propp med 19 tum. Jag tycker att båten varavar mer nu en tidigare men den går fortare än tidigare. Kör jag fult så varvar den över på rött på mätaren. Vad kan detta bero på? Jag kan ju efter varvmätaren och undvika full gas så är det lungt. Kan bensinförbrukningen öka pga detta? Tacksam för lite tips . Mvh Thommie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 8 Maj , 2006 Ingen som har nån ide? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 8 Maj , 2006 Hej! Har du minskat stigningen på proppen så ökar ju varvtalen. Ca 200 varv/tum Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 8 Maj , 2006 Prova en 20 om det går. Det är inte bra att den övervarvar. Dåligt för motorn (dålig effekt, högre slitage) och högre bränsleförbrukning. /mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thommie 0 Postad 8 Maj , 2006 Jag som nyss köpt denna på Blocket -( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser