Hermes 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej ! Har en Dixie 27:a med en MB2 som startar och går fint, menefter c:a 10 min. börjar den höja och sänka varvtalet för att därefterstanna. Den får gnista, så det bör väl vara bränsleproblem.Tacksam om någon har ett råd . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 7 Maj , 2006 Har du rätt stift i? Den här rackarn vill väldigt gärna ha NGK-stift, inget annat. Även om översättningstabellerna säger att det går lika bra med Bosch & Champion, så kan den bete sig på detta viset alternativt inte starta alls. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 7 Maj , 2006 Tjenare ! Vi hade ett liknande problem på vår lilla kärlek. Efter mycket klurande har jag kommit fram till att det är bränslepumpen som har spökat. Montera bort pumpen och testa hur bra pumpen fungerar. Tryck med hand kraft och hör om den pumpar ordentligt. Du kan även hjälp pumpa med hand blåsan för att se om den går bättre på tomgång. Det kan också vara bensin/luft blandningen som är fel inställd. Vår motor vara fel inställd så att den surade ner sig själv efter att den gått på tomgång ett tag. I alla fall några ideér på vad det kan vara. mvh / Plarsa http://rival22.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hermes 0 Postad 9 Maj , 2006 Hej! Tack för tipsen. Tyvärr hjälpte det inte. Jag har NGK stift , jag kollade bränslepumpen - fungerar OK . Tog även loss förgasaren, men ser inget fel. . Bränsle-luft skruven är utskruvad c:a 1.5 varv från botten- läge. Tar tacksamt emot fler tips, själv är jag villrådig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
plarsa 0 Postad 10 Maj , 2006 Jag har inte gjort det själv men hört att man kan behöva göra rent tomgångs hålen som sitter precis vid gasspjället.Har sett hålen i min egen förgasare men inte gjort något. Rör aldrig något som fungerar Vidare skulle jag kolla kompen i motorn. Eventuellt kanske du måste ställa in ventil spelet på motorn. / Plarsahttp://rival22.plars.org Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser