Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
tuben

Knutkors till 280-drev hos biltema?

Rekommendera Poster

Finns det nån som har koll på vilket av biltemas alla knutkors som passar till ett 280-drev? Det ska visst finnas en volvovariant som passar. Samtliga knutkors till volvo kostar typ 69 spänn istället för 700 för original så det känns som att det skulle vara en rätt bra affär om man kunde handla korsen där istället för hos marinshopen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att du vågar nämna det företaget här...smiley-wink.gif\ (Det billiga alltså)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad jag förstår så finns det gott om biltema-fanatiker på det här stället!

min egen åsikt är att de har mycket bra prylar till oslagbart pris, men att man ska passa sig för zinkanoderna, om man handlar dem på biltema så behöver man aldrig mer byta...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur ofta byter du knutkors? Köper du bälgen på Biltema också? I så fall skall du köpa knutkors som passade på PV och 140, det fanns två storlekar  men har du mätt ditt båtkors är det ingen tvekan om vilka är rätt/mvh/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack nitro! jag har aldrig bytt korsen tidigare, eftersom jag haft båt med utombordare. men nu har jag köpt ny båt med b30 och 280-drev och idioten som hade den innan hade nog inte bytt knutbälg på 10 säsonger eller nåt sånt:) som du förstår var det en del vatten i bälgen och korsen var inte i bästa skick. och slutligen ja, jag har köpt bälgarna på biltema och även impellern. kvaliteten på dessa produkter är helt okey.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det fanns mycket riktigt ett mindre och ett större kors. det större var det som var närmast att passa, men inte riktigt. diametern på rullagren stämde men avståndet rakt över korset var 3 mm för långt. jag hittade ytterligare ett kors, där avståndet rakt över stämde precis, men där felade istället diametern på lagren med ungefär en halv mm. illa! mekonomen hade inte heller något kors med rätt mått (de ska visst ha haft det för några år sedan) så det får nog bli hansen racing i allafall...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett försiktigt inlägg, jag handlar en del grejor på Biltema, medan annat blir original. Båtar kostar pengar hur man än gör, man behöver inte göra av med mer än nödvändigt.

Men är inte knutkors en sådan viktig del av funktionen att man får hosta upp pengarna för orginaldelar? Jag resonerar likadant vad gäller filtren och impeller till min KAD-43. Man vill ju inte förstöra sina ynka semesterveckor med att jaga nya reservdelar p g a nåt haveri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in på www.drevdelar eller lidingö marin de har billigare knutkors än orginal.371kr tror jag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag köpte kors hos nacka bildelar. det kostade oxo 371 kr styck om jag inte minns fel. problemet är alltså löst, även om jag hellre hade hittat en biligare lösning...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vad är amazon sine för modell???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...