Ludas 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej! Jag har fått vatten i oljetråget på min 4,3l V6:a penta motor från Vortec. Har konstaterat felet och det var två sprickor från kylarkanalerna till insugs Vet . Nu behöver jag ett nytt block så min fråga lyder. Vad är det för skillnad på en vortec maskin och en som inte är det ? Mvh Ludas! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marbleman 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej.Blocket är samma gamla vanliga men med speciella toppar och insug. Men om sprickorna är mellan ventilen och kylkanalen, då är väl sprickorna i toppen och inte i blocket? eller missförstår jag dig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Linkan 0 Postad 7 Maj , 2006 Vet inte vad du menar med skillnad. Hur gammal är motorn? Vortec är ju ett Cheva/GM block samma som sitter i Chevrolet Astro Van. De finns de som auktionerar ut motorer. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-4-3L-Vortec-Marine-SILVER-Engine-Package_W0QQitemZ4635761168QQcategoryZ50442QQrdZ1QQcmdZViewItem Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser