Gå till innehåll
torsdag 20 februari 2025
Bakomfloetet

Lika styrutslag åt båda håll?

Rekommendera Poster

Hej,

Har nyss köpt en ny båt som har hydraulstyrning. Efter att ha trailat båten hem en lång bit så upptäckte jag att det inte går att styra lika mycket åt båda hållen. Åt ena hållet dubbelt så mycket som det andra, innan jag börjar krångla med försäljaren så vill jag vet om man kan förvänta sig att det ska vara lika åt båda hållen? 

Tacksam för svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag vet något om hydraulstyrning men det låter helknasig att det inte är lika mycket åt båda hållen !!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Givetvis skall du ha lika utslag åt båda hållen men det är bara en justeringssak/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det skall säljaren upplysa dig om om Du inte vill åka tillbaka med båten.

Be att han skickar ritning eller ger en oerhört tydlig förklaring till hur Du gör.

Du kan ju fråga om han har provkört båten......

Hoppas att Du inte har köpt den i Borås.....

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=97031

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, som kanske märks så är jag en av dessa lättlurade förstagångsköpare... Även om förnuftet säger att det inte ska vara så här så vill man ändå kolla.

Snålheten bedrar visheten oftast 30000 billigare och 40 mil längre bort, vad väljer man? Ni vet svaret...kanske.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skall nog inte lasta dig själv så hårt för det.

Man skall undersöka priser, Du handlar dessutom från en firma som sannolikt skall vara kunnig på området osv osv osv så DU har nog gjort vad Du kan.

Hade Du köpt båten begagnad hade det varit annorlunda.

Ring till firman och fråga hur de skall lösa detta, en del firmor låter di g fixa felet hos en lokal firma som sedan får fakturera din firma.

//Calle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra att det har löst sig för dig. Samtidigt tar jag tillfället i akt och önskar dig välkommen till båtdårarnas skara/Nitro

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...