shetland 0 Postad 7 Maj , 2006 Hej! Av en slump halkade jag in på deras site där man kan kolla hur mycket försäkringen blir och som det var nu skulle vi tjäna 1000 kronor per år om vi tog dem, och det är mycket pengar för oss. Nu undrar jag om det är nån som har erfarenhet av dom?? / M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Merc 0 Postad 7 Maj , 2006 Jag tror på dem bara du lämnar ALLA uppgifter om din båt. Tex så har jag inget skrovnummer och det verkar inte helt okej. (det gjordes inget skrovnummer på hajen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trillium 4 Postad 7 Maj , 2006 Jag har Svenska sjö och är nöjd, skall tillägga att jag inte haft anledning att utnyttja dom, men priserna är outstanding i varje fall för mig, sparade 1200kr på bytet... Bara skrovsidor kvar,sen ska hon i plurret...... Trillium Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaape 0 Postad 7 Maj , 2006 Har bara hört gott om Svenska Sjö och träffade bl.a. på en representant på Båtmässan i Göteborg. På mina 2 försäkrade båtar var deras premie bara drygt hälften. Förra veckan nytecknade jag mina båtförsäkringarna i Senska Sjö. Fasen vad mycket stålar man förlorat genom åren, vill helstn inte räkna på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antenn 1 Postad 7 Maj , 2006 Hej! Bytte till Svenska sjö från ett an de större andra bolagen å min försökringspremie vart mycket lägre, har bara hört gott om dom!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 7 Maj , 2006 Svenska Sjö är båtorganisationernas egen försäkring. Bland de största aktörerna i Sverige inom fritidsbåtsförsäkring. Haft mina båtar försäkrade hos Svenska sjö sen 1972, bortsett från min förra båt som jag hade i 3 år och annvände det försäkringsbolag som jag har mina övriga försäkringar hos. Har för mig att det var ett specialerbjudande som gjorde att man blev billigare än Svenska sjö. Min nuvarande båt har jag försäkrad hos Svenska sjö. Har aldrig haft orsak att utnytta försäkringen, så jag vet inte hur dom är vid en skada. När jag tecknade försäkringen på min första båt -72 var man tvungen att tillhöra en båtklubb som var ansluten, för att kunna teckna försäkring, och jag tror att det är så fortfarande. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eklund 0 Postad 7 Maj , 2006 Jag har min båt försäkrad hos Östgöta Brandstodsbolag (Länsförsäkringar), och det blev ingen premieskillnad hos Svenska Sjö gentemot ÖB. Svenska Sjö: 1530:- /år Grundsjälvrisk 2500:- Östgöta Brandstodsbolag: 1543:- /år Självrisk 1200:- 1388:- /år Självrisk 3000:- Prisexemplen gäller min båt, en Maxim från -82. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
inka 0 Postad 7 Maj , 2006 Svenska sjö är mycket bra!! Billigt,enkelt,smidigt,bra folk! Crescent 665HT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Selor 0 Postad 7 Maj , 2006 Inge direkta fel på Svenska Sjö men i mtt fall så är de inte billigast. Jag kommer att byta till Trygg Hansa i år där min preie blir ca 1500:- billigar än svenska sjö. Så svenska sjö är inte alltid billigast, det är värt att kolla upp alla bolagen innan man bestämmer sig. //Selor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amator 0 Postad 7 Maj , 2006 Skaffade båt för första gången i fjol (förutom en liten eka som jag haft i 30 år) och talade då med andra båtägare som alla rekomenderade Svenska sjö. De sa alla att Svenska sjö var bland de billigaste och ett rejält försäkringsbolag som alltid ställde upp om man råkade ut för något. Under sommaren fick jag inbrott i båten, man vandaliserade, förstörde, skitade ned och stal allt som var löst (radio, fiskeutyrustning mm.) Jag hade tyvärr inte kvitton på allt som stals pga. att det var grejor som jag köpt för några år sedan. Jag gjorde en lista till Svenska sjö på allt som stulits och förstörts och skickade med de kvitton jag hade. Två veckor senare fick jag ut den summa jag hade angett, utan vidare diskussioner. Det var kanske inte så stor summa 7-8000 kr men ändå. Det gör i alla fall att man känner att de ställer upp om något händer och jag kommer inte att byta bolag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 7 Maj , 2006 Grattis till valet av försäkringsbolag!Jag har haft Svenska sjö i närmare 10 år. En gång har jag anlitat försäkringsbolaget. Det var inga problem med skaderegleringen, vilken gjordes proffsigt och reglerades sedan snabbt (utan tjafs)./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 7 Maj , 2006 Grattis att du tjänade 1000kr på att byta bolag ...är du anställd där ? -min uppfattning om Svenskasjö , att det är ett redigt bolag att ha å göra med ! Och man ska även passa på att på med i SRSS Trossen (sjöräddningssälskapet) Hjälper dig när det du är i sjönöd m.m 550 kr / år hahaha... sorry ! ska vara SSRS www.ssrs.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 8 Maj , 2006 Svenska sjö har alltid varit billigast för mig också. Jag har haft Mälar 22 från 1934 och Bayliner från 1989 (lite olika alltså..) Sedan tror jag att det är SSRS och inte SRSS du menar. Vi i SRSS pysslar i och för sig med lite vattenverksamhet också men inte riktigt samma http://www.srss.se/ /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 8 Maj , 2006 Jag hade svenska sjö med min förra båt för det var billigt med den båten, men med min nyvarande båt ligger de 2000:- högre. De jag pratat med som har haft anledning att få ut försäkring, så har det gått smidigt. Som sagt kolla runt villkor och premie för den båten du har. Det finns inget försäkringsbolag som är billigast på alla båtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser