Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Kene

Ingen svensk manual till Garmin 172c

Rekommendera Poster

Jag köpte en Garmin 172c häromdagen på Tecopt, men till min förvåning så var det inte med nån manual på svenska.Bara en på engelska, och manualengelska är ju lite klurigt tycker jag.

Enligt Garmin så ska man få med en svensk manual om man köper av en svensk återförsäljare, jag har kontaktat Tecopt men dom säger att det bara ingår en engelsk.Men dom kunde hjälpa mej att översätta om det var något speciellt jag undrar över. Man kanske skulle be dom översätta hela manualen. Lite besviken är jag, visst jag kan säkert lösa det mesta av den engelska.Men det skulle ju varit bättre med en svensk.

Vad tycker ni om detta?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du får trösta dig med att menyerna på plottern i vart fall är på Svenska. Håller med det är lite trickigt att läsa Svenska på skärmen och läsa manualen på Engelska. Har själv en 178C med enbart engelsk manual men plottern skall vara samma som 172C. Svarar gärna på dina frågor om du har några. Lycka till !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enligt svensk lag skall allt som säljs i sverige levereras med svensk bruksanvisning.

Troligtvis direktimporterar Tecopt Garmin.

Svenska Garmin har svenska manualer.

Dom har uppmanat återförsäljarna att ta 600 Skr för dom.

Hjertmans skulle ha 600 Skr för en till min Garmin 60Cs

Ett ockerpris för att straffa direktköpare.

Lyckades köpa en manual en svensk manual till min Garmin 60CS ( inköpt från  http://www.gpsdiscount.com/ ) för 50 kr.

Jag tycker att du skall kräva en översättning av hela den engelska manualen.

Se till att bilderna har svensk text. Det har inte manualen från Garmin, dåligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på Tecopt hemsida, nu står det att det bara ingår en engelsk manual.Det gjorde det inte när jag beställde, orkan man krångla med dom om att jag ska ha en svensk manual.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade på Garmins hemsida nu i hopp om att man kunde ladda ner manualen, men det kan man inte.

Det står på Tecopt hemsida att dom är ett svenskt företag, så jag tycker ju fortfarande att det ska vara med en svensk manual.

http://www.tecopt.com/

Om jag hade vetat detta hade jag aldrig beställt av Tecopt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kan du hjälpa mej Anders?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Engelska är enkelt!!!

Japansk manual det ät klurigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar som om till och med Svenska ät(är)klurigt för mig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft mailkontakt med Tecopt i dag igen, men nån svensk manual vill dom inte ge mej.Dom säger att dom direktimpoterar från USA, jag kan ju alltid skicka tillbaka plottern om jag inte är nöjd skrev dom.Så nu vet jag inte vad jag ska göra, plottern var ju trots allt nästan en tusing billigare.

Hur skulle ni ha gjort??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du köper en Svensk manual för 600 spänn har du ju fortfarande sparat 400. Så hur som helst är det väl ingen idé att lämna tillbaka den. Det bästa är väl att köra med den ett tag och känna efter om du verkligen behöver en manual på Svenska.

Fö köpte jag min Garmin 292:a med Svensk manual 7.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köper du i Sverige med svensk manual får du 3 års garanti. Direktimport har du bara 1 års garanti. Är det ett stort bekymmer med engelsk manual kanske 2års extra garanti kan vara värt 400 kr genom att lämna tillbaka ?

Eller varför inte köpa ett Engelskt lexicon ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Garmin lämnar 3års garanti på privatinport också, fast år 2 och 3 får du själv skicka den till england. Första året är den inportörnen som betalar frakten till enland. 

Garmins produkter är CE märkta och ska då ha bruks på landets språk inom EU, det går inte att fri skriva sig från. Prata med din konsumetrådgivare på kommunen eller ring Sverker

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har faktiskt tänkt på Sverker,men jag vet inte riktigt om jag orkar giddra mer med Tecopt.

På min garantisedel står det Fakturan sparas som garantiunderlag i 3 år

Vad nu det betyder.

Det roliga är ju att sommaren äntligen har kommit till Karlstad, och att vi har fått en jättebra båtplats.Som vi ser från våran balkong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har ett års garanti men tre års reklamations rätt, många missar det sista. Alla fabrikations fel går under den biten och ska åtgärdas under tre år av butiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Allt detta som ni babblar om är bra argument till varaför du skall köpa av svensk återförsäljare. Du får vad du betalar för, detta gäller såväl service som svenska manualer och gratis support av garmin!!! Vilket är värt guld

Väljer du att köpa av någon som dumpar priserna på internet kan du inte räkna med samma kundstöd som om du köpt hos din lokala handlare.

Hade du kollat upp detta innan, hade du kunnat räkna ut att det är värt dem extra kronorna

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det där om att handla svenskt gäller ju allt isåfall; bil, båt, arbetskraft e.t.c

/Anders

Ps Kunde i dessa dagar inte låta bli. Ds

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske du hittar en manual på www.manualx.com Finns flera svenska manualer till bland annat Garmin GPS , ekolod och plottrar där billigt. Även manual på svenska till en massa utombordare såg jag att de hade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får en känsla av att problemet är löst och att han har lärt sig plottern på 4 år...

Senast ändrad av Westfjord26 | 11 december 2010 | 16:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...