Rexco 2 Postad 3 Maj , 2006 Halloj!!! Nu är d drevoljebyte på gång... Enligt uppgift ska oljan tryckas i i dräneringshålet med en pump tills d svämmar över i ventilationshålet. Och sedan pressas upp i behållaren... Nu till min stora fråga finns d någon smidig pump till detta??? Hur gör ni andra??? !!!MVH REXCO!!! Som tröttnat på tuberna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 3 Maj , 2006 Köp en pump från SeaRay Service center skanstull/Sthlm. 99% på att märket på pumpen är Quicksilver. Kostar runt en hundring.....typ. http://www.searayservicecenter.se/ Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 3 Maj , 2006 Tackar PJ för ett snabbt svar... Ska beställa en på störtt... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 4 Maj , 2006 ALLA båttilbehörsaffärer som säljer delar/oljor till Mercruiser har denna pump . För det är nämligen det ända sättet att få in oljan i drevet . ( och det skulle du ha gjort redan i höstas ) hehe slarver !! Man byter redan efter upptagning bara för att fåreda på om det har kommit in vatten i drevet . Och det ska inte ligga kvar i drevat och rosta en hel vinter . ajja bajja !!!! Lycka till /JSR Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 4 Maj , 2006 Haha Jocke... Jepp lite slarvig kanske man e hehe, men båten låg inte i någon längre stund förra sesången nån vecka kanske samt att jag tappade ur lite olja när vi tog upp båten och synade den noga efter Läckage... Men du har helt rätt jag skulle givetvis bytt redan då som jag gjorde med motoroljan... D blev av någon anledning inte av??? Jag minns förra drevoljebytet på ett gammalt drev utan behållare, Hade då 2 stora tuber och tryckte i det blev sådär och mycket söl men fungerade... Räknade lite snabbt ut att med detta drevet var jag chanslös med tuberna så därför kom denna fråga upp... För jag tänkte att det måste ju finnas någon enkel och billig lösning på detta... Och det fanns d ju hoppas bara att allt fungerar som d ska nu... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SteinarP 0 Postad 4 Maj , 2006 Vet inte om jag missuppfattar dig när det gäller meningen Och sedan pressas upp i behållaren. Behållaren fyller du väl från ovan (den som sitter på motorn). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser