LadyB 1 Postad 3 Maj , 2006 Jag var duktigt och inhandlade en antenn på Hjertmans förra veckan. När jag tittade närmare på det ser jag att själva kopplingen som ska in i VHF:en inte går genom mastgenomföringen (Seldénrigg) och att kopplingen måste lossas för att få igenom sladden. Sagt och gjort så öppnar jag paketet och börjar pilla, då är hela kopplingen sluten som om den var menad att funka UNDER vattnet och jag backar på att slita loss det. Frågan är nu om någon löst detta på någon annat vis, eller helst om någon kan tipsa om någon som säljer antenner som man faktiskt vågar/kan skruva isär och få ihop sen när det är igenom? Anyone?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyB 1 Postad 3 Maj , 2006 Puttar lite desperat.... *putt* Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 3 Maj , 2006 Går det att lossa vid antennen? Om inte, klipp och löd dit en ny kontakt vid VHF:en. Du bör ändå korta av kabeln om den är för lång pga dämpningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 8 Maj , 2006 Lady B, Är det en sådan antenn du har? Jag fick också skruva loss den på undersidan med två skruv. Sedan dra ut antennkabeln. Den vad fastskruvad med en liten skruv längst in. Jag fick lödda om den då jag använde en befintlig kabel som redan fanns dragen i masten. Se bild på slutresultatet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser