mancruiser 0 Postad 2 Maj , 2006 hej,e det nån har märkt hur griniga dom e på båtservice nu,har alldeles för mkt att göra!Pratade med en förra veckan och han beklaga sej över båtfolket som hade haft hela vintern på sej å fixa!Nu kommer alla på en gång.jävla båtfolk sa han! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thorre 0 Postad 2 Maj , 2006 ligger väl ändå en poäng där kanske.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 2 Maj , 2006 Tänk vad mycket man får gjort om inte kunderna störde en jämt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
basdanne 0 Postad 2 Maj , 2006 det är inte alla som har båten innomhus. Det har ju trotts allt varit vinter och snö även här i gbg fram tills bara ett par veckor sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 2 Maj , 2006 de borde ju inte bita den hand som föder dem! jag hade letat efter en annan firma om det är möjligt där du bor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 2 Maj , 2006 Hej! Vi har precis som dom massor att göra, båtdynor, men är man sur och grinig utan att man har gjort något skall man kanske fundera på att byta yrke!!! Bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 2 Maj , 2006 Men man kan oxå se det från den andras håll... Kan hålla med om att man inte ska bita den hand som föder en... Men det är oxo en hel del grejor som man kan göra trots det är full storm utanför...Man kan lämna sina drev på hösten eller seglena för den delen oxå.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Maj , 2006 I ett service-yrke är det naturligtvis viktigt hur man uttrycker sig. Men - Jag är själv hantverkare (eller rättare sagt - har varit) och det är ju dessvärre på det sättet att i slutet på våren fram till semestern så är ofta livet till låns för oss. Det kan va hur mycket som helst att göra fram till semestern. Det har hänt vid några tillfällen att vi slitit häcken av oss före semestern för att bli uppsagda pga arbetsbrist efter semestern. Det är inte båtägare jag tänker på utan bl.a. sommarstugeägare vars sommarstugor har stått oanvända hela vintern som strax före sin semester får panik ock måste ha fixat till det som de kunde gjort föregående höst. Vanliga fastboende villaägare får också mycket inspiration på våren, som man ofta saknar på hösten. Dessvärre - på sig själv känner man andra. När jag tog upp båten i höstas, plockade jag ur båtmotorn, för att jag skulle komma åt att göra vissa ombyggnader. Hade tänkt lämna in den för göra en genomgång på den. Den står fortfarande i garaget där jag ställde in den tillfälligt. Jag får nog sätta in den i båten igen och ev ta ur den till hösten och lämna in den då, om jag inte lyckas lösa de småproblem som jag har. Jag har en viss förtåelse för den stressade båtmecken. Föresten - vad jobbar ni med som tycker att dom är griniga på båtverkstade när ni kommer sent på våren och vill ha fixat till er båtmotor eller vad det är? tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Jollehojje Postad 2 Maj , 2006 Jag brukar köra snabbt-metoden, då försöker de på båtservicen lugna ner en och själva prata lugnt och tydligt. Jag rekomenderar detta starkt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser