Drutt 0 Postad 1 Maj , 2006 min båt har en grå avbärarlist som är lite svart på vissa ställen är det någon som har tips på hur man tvättar den? har hört att bensin är bra, någon som provat? tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J_Nyd 0 Postad 1 Maj , 2006 Aceton brukar vara det bästa medlet. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jpa164 0 Postad 3 Maj , 2006 Jag hade inte vågat använda aceton, det kan lösa upp plast och gummi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 3 Maj , 2006 bromsvätska fungerar bra på gummi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
clx88 0 Postad 3 Maj , 2006 Hej.. Låna eller köp en rondel med polertrissa på och något slags Finecut typ som rubbing fast till bilar. Gjorde detta på min båt blir som ny. Lycka till ... David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Billy_Astorsson 1 Postad 4 Maj , 2006 testa med bensin, aceton, T-röd eller nåt annat starkt lösningsmedel. att de löser upp plast och gummi är inget att oroa sig för, lite medel på en trasa skadar inte en tjock avbärarlist, tvärtom, det kan tillockmed vara nödvändigt med ett plast/gummilösande medel då det svarta på listen troligtvis är gummi/plast från andra båtars lister/fendrar/däck etc. Själv kör jag med cellulosathinner //Billy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser