Gäst Korken Postad 1 Maj , 2006 jag har fått en lina i propellern och det är ju ett helsike att få loss. för länge sedan jag har för mig att jag har sett nån kniv man kan montera på utbordarn för att slippa få skit i grejerna. vet nån vad jag menar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 1 Maj , 2006 har inte hört talas om nån kniv....men dete är väll bara att skruva loss proppen och ta bort skiten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 1 Maj , 2006 en liten ledtråd, du får nysta vidare själv http://www.quickwater.com.au/content.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 2 Maj , 2006 precis vad jag menar. tack. croswave det är för att slippa skruva av proppen jag vill ha en sån här. inte så kul när man är ute och det blåser lite att hänga sig ut över akter och skruva av proppen! jag tappade mycket i fart när linan satt där. är dt någon som har testat en sån och vet om den fungerar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crosswave 0 Postad 2 Maj , 2006 Shhit den va cool den Du får berätta om den funka om du köper en sån! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 2 Maj , 2006 En till... http://www.prop-protector.co.uk/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 2 Maj , 2006 Och så en till din utombordare... http://www.h4marine.com/Outboard Rope Cutter.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Korken Postad 18 Augusti , 2006 Nu har jag provat en sån där linknipsare halva säsongen, och tusan vad den funkar bra! Eftersom det kan ta rätt lång tid att få praktiska erfarenheter av hur den fungerar fick jag simulera några enkla prov. Jag har under några veckor letat upp ett femtontal nätvakare och kört över dessa. Inte en enda av dessa linor fastnade i proppen! Tittar man sen på linan ser snittet skarpt och fint ut och inte en enda repstump kring propelleraxeln. PS. Jag har nu ett antal garnblåsor som jag inte har användning för, om nån är intresserad av dem så skicka ett mail! DS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tombauble 0 Postad 18 Augusti , 2006 Hej! Får man vara nyfiken och fråga vad för sorts linknipsare du fick tag på och var du hittade den? Vilken sorts utombordare har du? Den enda knipsaren för utombordare jag känner till finns bara för Suzuki (i alla fall än så länge) tyvärr. Linknipsare är för övrigt den bästa översättningen av rope cutter jag sett hittills, men vet du om det finns någon officiell term? (Jag har försökt söka efter information på svenska, men har gått bet på att hitta ett bra sökord...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Augusti , 2006 Jag är ju också lite nyfiken, var det dina egna garnblåsor eller var det andras du körde över? I det senare fallet tycker jag du burit dig väldigt dumt åt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 18 Augusti , 2006 Trodde du på hans inlägg? Ett-noll till Korken... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Augusti , 2006 aha... Får väl försöka ge igen på nåt vis då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser