Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
ydehall

Extern eller intern antenn till plotter?

Rekommendera Poster

Hej.

Tänker köpa en plotter och undrar om det fungerar att ha en med inbyggd antenn på en Nimo 27.

Mvh Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

GPS signalen är svag och plotter behöver en ganska fri plasering, fönster är inget stort problem men rufftak kan ställa till det ibland. Det borde gå utan några stora problem i din båt. Visst ger det lite bättre mottagning och nogranhet om inget stör mot fri himmel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!Jag rekomenderar en med extern antenn.Själv har jag en 172:a med en sådan.Det är värt dom extra hundringarna det kostar.....dyrare att köpa en lös antenn sen.Kör en Nimo 27-84

Hjonira

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Jag kör med intern antenn och det funkar kanon, antennen sitter i taket ovanför dinetten. Det vill säga att den inte har fri sikt mot himlen alls. Plasten stör inte signalen som ett plåttak i en bil gör.

/Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag köpte en externantenn men placerad den vid framrutan framför ruffluckan. Där är den inte i vägen och jag slapp håltagning och kabeldragning. Jag har väldigt bra signal och tyckte att det var värt den lilla extra kostnaden att jag kan flytta den i fall jag vill.

Hälsningar,

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...