hellyarp 0 Postad 30 April , 2006 Hej ska döpa båten var ska texten sitta? båda sidor bak? ena sidan fram? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 30 April , 2006 Jag röstar för ena sidan bak. //Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hellyarp 0 Postad 30 April , 2006 Finns det någon dresscode? eller är det en smaksak? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Secalka 0 Postad 30 April , 2006 Det finns det säkert..... Du får säkert en och annan kommentar om det så småningom men i och med att vi inte har något krav på registrering så spelar det nog ingen roll. Huvudsaken är att det syns så andra människor eller Du själv kan ange namnet på båten. (Däremot är det inte helt lätt att byta namn, något om olycka osv osv) Var får namnet plats?? På min båt fanns det liksom bara plats där bak, vid fören så hade texetn blivit för liten. Om Du skall ha vanlig text så kan du kolla här www.dekaltrim.nu De hade bra och snabb leverens och bra montaganvisning, kolla på egna datorskurna texter så kan Du exprimentera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
golfinho 0 Postad 1 Maj , 2006 Det beror helt på vilken typ av båt du har. Men det är ju ganska vanligt för fritidsskeppare att ha en snygg \träbit\ på båda sidor av överbyggnaden. Annars är det \klassiska\ att man har namnet i aktern plus hemmahamn. Skall du ha det i fören, bör det vara på båda sidor. Själv har jag \träbitar\ med det gamla namnet och skall byta ut dem, så fort jag hittar någon som kan etsa in det nya namnet. För allt i världen, du skall inte döpa båten i skumpa eller dylikt. Bara byt namn och drick upp skumpan. Pilsner går också bra. Vad jag har förstått är detta en favoritdryck bland fritidsskeppare. Som son till en Bryggmästare, med ett flertal danska vänner, kan jag förstå detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser