christerg 0 Postad 28 April , 2006 Hej kära båtvänner!Jag har en yamaha 20 hk årsmodell 74 som strular lite. Den går inte på tomgång utan chock (dör med och utan gaspådrag). Nu funderar jag på om det kan vara skit i förgasaren (den lär inte ha varit rengjord på länge och har ståt ett tag oanvänd). Hur gör man (jag är båtmotornovis)? Antar att det finns reparationskit för förgasare (packning, nya nål odyl). Är det svårt att göra utan manual?Mvh,/Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 29 April , 2006 Det är inte svårt om man tar det lugnt och håller reda på alla delar. Köp ett rep.kitt till förgasaren, plocka isär din förgasare skruva ur alla munstycken, nålar och rengör hela förgasaren samt alla detaljer i tex bensin. Blås sedan ur den med tryckluft och montera ihop den med nya packningar m.m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 29 April , 2006 Välkommen hit till MG.... Håll reda på munstyckena och skriv upp evt varv dom är ut/inskruvade då detta ofta bestämmer hur blandningen av soppan blir. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christerg 0 Postad 29 April , 2006 Tack för svaren!Skall göra ett försök i helgen. Bra idé om att kolla inställningarna innan jag demonterar och skruvar isär. Såg i andra trådar hur man kan justera tomgången så det får jag väl prova sen också (antar att det blir lite annorlunda med nya nålar och så).Whish me luck! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser