Asketen 0 Postad 28 April , 2006 Hej Har just skaffat en liten DC och har tänkt skaffa en GPS till den. Jag har tänkt mig typ en Garmin Quest eller liknande som är lätt att ta med sig och även använda i bilen. Men eftersom jag inte har haft någon GPS innan och inte har någon erfarenhet av dessa från sjön, så skulle jag vara tacksam för att få lite synpunkter och ideer. Mvh Leif Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 28 April , 2006 Quest passar nog bäst i bilen och på promenad under storstads semmestern, i båten är displayen lite väl liten. Bättre då att titta på Garmin 276 som passar bättre i båt med större display och kan användas i bilen också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nikbo 0 Postad 9 Maj , 2006 Kolla på Geonav 4C, kan användas både i båt och bil. www.marinaman.se titta på Instrument och GPS/Plotter. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nugge 0 Postad 9 Maj , 2006 Halloj! Jag var i samma situation som dig denna vår. Mitt val föll till slut på en GARMIN GPSMAP 60CSX. En väldig vånda innan beslutet där även Magellans eXplorist XL var en het kandidat. Den oro jag kände var att skärmen verkade liten, den är lika liten som på Quest/Quest 2. Nu har GPSen 2 helger fått bekänna färg och jag är fantastiskt nöjd, fungerar i min bowrider över förväntan. Att jag valde 60CSX före någon av Quest enheterna berodde på att den fungerar så fint även handburen i naturen samt att den är utrustad med SiRFstarIII som tydligen ger fin känslighet. Att Magellan gick bort berodde främst på att så vitt jag kunde läsa mig till så gick det inte att sitta och lägga upp rutter och waypoints i PC miljö för att sedan slanga över samt att man tvungen att köpa så stort sjökort till alldeles för hög kostnad, annars en fin maskin. Mvh Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser