Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
marbleman

hjälp, min båt stampar

Rekommendera Poster

Gäst RobertLind

jag tror det är det här dom egentligen diskuterar

Hur man beter sig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst RobertLind

hänger inte riktigt med, menar du Jimmy eller Korken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Avsåg väl inte ngn av dom....den konflikten låter jag dom sköta själva så länge jag slipper o o bli inblandad.

Men haka på du....flinar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst RobertLind

nä för fan.. jag tycker inte man ska bråka med varann här på forumet. Satsar 1000 .- på blå 21.gif\

post-17799-1394234633,1162_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Korken

Jag är mycket väl medveten om att jag har ett mindre handikapp som kallas dyslexi. Det innebär i mitt fall att jag har svårt för att stava och skriva rätt, men jag kan läsa och tyda text utan större problem. Till exempel Din antydning, mellan, har jag inga större problem att förstå! I andra fall kan det yttra sig på andra sätt, till exempel svårigheter att tyda text. Därför känns det extra hårt att behöva se påpekningar om att folk stavar illa. Om Jimmy_Lars har dessa problem vet jag inte, men är fallet så, kan jag tänka mig att även han känner likadant. Denna sida verkar relativt förskonad från direkta påhopp angående stavning, men titt som tätt dyker det upp någon som måste påpeka att någon stavar illa.

Detta inlägg är skrivet i en ordbehandlare som kan hjälpa mig att få till texten som de flesta vill att den ska se ut, men det innebär samtidigt ett merarbete för mig om jag ska göra så här varje gång jag gör ett inlägg på sidan. Därför bryr jag mig inte så mycket om stavningen utan skriver direkt som Ni andra gör. 99,9 % av läsarna förstår ju vad jag menar ändå, även om det är någon felstavning här och där och att meningssammansättningen inte alltid är rätt. Den sista 0,1 procenten är väl mellan, som inte vill förstå! Jag kan ju tala om att bara detta inlägg tar mig mellan fyra och fem timmar att skriva i mitt program, endast för att 0,1 % av Er (mellan) ska bli nöjda.

När jag ändå håller på i mitt program kan jag ju svara Jimmy med att jag tycker det är oerhört märkligt att Ni tvunget ska försöka påverka olika personer att skriva på ett sätt så det passar Er. Enligt uppgift finns det nästan 18000 medlemmar här (hur många aktiva?), och det vore väl otroligt konstigt om alla dessa hade samma stil och synsätt på hur man använder ett forum? Att då i flera inlägg påpeka för vissa hur de ska bete sig känns lite konstigt, eller hur Jimmy? Nu är Du inte ensam om att göra detta, men det blev ju ganska tydligt i denna tråd att Du är en av dem, till exempel genom att föreslå hur jag istället skulle ha formulerat mig för att Du skulle respektera mig. Det anser jag vara väldigt dålig stil av Dig! Sen att Du själv anser att Du är en kärring, förklarar väl mer Din syn på kvinnor, än ursäktar Ditt beteende!

Och vad gäller mitt privatliv och huruvida jag har någon kvinna i mitt liv eller inte, anser jag frågan vara helt ovidkommande i sammanhanget!

PS.

Jag har hela tiden trott att ”The black widow” stod som segrare.

DS.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyckte den här tråden var mest irriterande från start men nu börjar till och med den här ta mej fan bli skoj. Det had eju hänt mycket här under kvällen.  

Misstänkte nästan att de va KB som va problemet..

Men Korken, jag är ju kärring och villig dessutom så det löser sej ska duy se..

Ska vi börja diskutera kvinnosyn me här så har vi nog gott igenom det mesta från sjögräs till planeten Pluto sen, men ja är inte bitter.

Jag ska höra lite med tösen min om hon har några synpunkter att komma med smiley-kiss.gif\

Anledningen till att det stavas lite rassligt för min del är att jag inte orkar sitta och rätta till alla fel som blir när tangentbotrdet är fullt med fernissa.

Nejdå Korken jag skrev att det var ett exempel på hur man kanske kunde skriva för att få lite respons på sina inlägg, med andra ord var det för din skull ajg skrev exemplet. Som sagt det va kanske lite för mesigt för en cool snubbe men det går väl att ta lite här o lite där och tillsliut få till nåt bra.

Har jmust smackat dit ett nytt bord på båten, det blev långt ifrån bra men det är sånt man får ta när man är ute i sista stund.

Nu ska jag ta sängen för att sedan knalla ut imorgon bitti och fortsättam, förstår inte hur ni har tid att sitta här och knappa hela kvällarna. Men det är tur att ni ser till så ordningen upprätthålls.

Godnigt Svettharts

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och vad gäller mitt privatliv och huruvida jag har någon kvinna i mitt liv eller inte, anser jag frågan vara helt ovidkommande i sammanhanget!

Ja det är ju klart det har väl inte så mycket med en stampande båt att göra.. Däremot är det ungefär samma princip med humöret, det går lite upp och ner...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Korken,

En fråga i största allmänhet som jag ställer mig efter att ha följt din diskussion med Jimmy_Lars. Vad menade du med ditt första inlägg i denna tråd? Eftersom det tydligen inte var för att påverka Jimmy_Lars sätt att använda detta forum.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som sagt...låt dom hållas o göra upp själva...själv anar jag vad det handlar om...ska man vara aktiv på detta forum måste man man ha ett gott minne...o det har tydligen jag....( fast jag är inte inblandad i detta o ska inte bli heller ).

Till alla nytillkomna vill jag påpeka att det raderats så mycket trådar med skitsnack o påhopp kors o tvärs genom forumet så det ligger lite latenta ouppklarade historier bakom dom flesta munhuggerierna, och många vill framstå som rena helgonen antingen genom att byta namn eller framstå som oskyldiga.....därför kan sånt typ som i denna tråd uppfattas som knepigt. Så detta var bara upplysningsvis för nytillkomna

tittare....fan...det var nära jag skrev tattare där....!10.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Göra upp själva? Det är inget man gör på ett publikt forum. Och att dom har ett förflutet ihop det kan väl knappast undgå någon. Förlåt men jag visste inte att detta var ett dagis 9.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver inte göra som mitt tips var...blanda dig i du...ger du dig in i leken får du leken tåla. Säger bara: Kom ihåg var du hörde det först....flinar brett! Inget dagis detta...detta är motsvarigheten till damernas syjunta...fast det kallas båtjuntan...kör hårt !!21.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra Steve att du informerade den övriga allämnheten om läget.

Och beröm till dej att du inte gör som vissa andra, byter namn för att på så vis kunna låtsas vara nån annan och tro att det ska gå hem. Du står i alla fall för det du säger..

Funderingen över vad korkis hade för avsikt om inte att påpeka hur jag skrev mitt inlägg har jag också klurat över. Men man ska ju inte påpeka vad andra skriver så jag har inte vågat fråga själv.

Imorgon ska pärlan i plasket =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Steve, Jag ska inte glömma det 26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...