Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
rillez

snabb fråga

Rekommendera Poster

hej ska man montera blåsan till bränsleslangen före eller efter det vattenavskiljande filtret mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

okey så har jag oxå gjort men har lite problem att få upp soppan till filtret mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Da ville jeg ha prøvd med blåsen på andre siden av filteret.  Kan ikke forstå at det skal bety noe for bensintilførselen til motoren hvilken side blåsen sitter på.  Undertrycket i slangen må jo være det samme helt fra tanken til motoren?  Men dette er bare hva jeg tror, jeg har ingen utbildning eller erfaring på det her...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har min blåsa monterad före å det funkar bra! Kan det verkligen ha någon betydelse???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har blåsan monterad ca 15cm från tanken, två tryck på den så har den soppa upp till motorn.

Jag kan inte tänka mej att placeringen skulle ha nån betydelse för flödet...Soppan hindras lika mycke var man än har blåsan/avskiljare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du borde få bättre verkan med blåsan ju närmre tanken du sätter den.

Dock bara en teori..

//Jimmy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej jag tror att när jag väl startat upp motorn så har det ingen betydelse men nu med nya bränsleledningar o nytt filter så får jag klämma o klämma o det händer ingenting.blåsan är fortfarande mjuk,men sen när jag startat upp första gången då spelar det nog mindre roll.tänkte ta ock skruva lös filtret o slå bensin direkt i det när jag ska starta första gången.mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beroende på hur blåsan är monterad kan det bli vatten stående i den.

Monterar du blåsan efter filtret så stannar vattnet i filtret och inte i blåsan.

Ur pumpsynpunkt spelar det ingen roll var blåsan sitter, den skall bara fylla förgasaren före start.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan tilläga att motorn är en suzuki 140 fyrtakt ny o fin26.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

rillez!

e de backventil i blåsan . kolla de om så vänd den.

de borde vara de jag har de.8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

sitter en pil på den som pekar på motorn så den borde va åt rätt håll mvh rillez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...