Reine 0 Postad 27 April , 2006 Glaset på min lanterna har spruckit. Och nu försöker jag hitta en identisk. Har letat på alla stora ställen, utan att fått napp. Skulle uppskatta om någon kunde identifiera den här på MG, och gärna tipsa om var man skulle kunna få tag på en ny. Lanternan är rostfri och märkt med R2819 och DHI 1/102/68 på baksidan. I glaset har man etsat DHIBR R2819 27-4-71 Måtten är B=90, H=95 D=80 71 är säkert tillverkningsdatum (båten byggdes då) och båten en Viking 28 är byggd i Norge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 11 Maj , 2006 Jag gav upp. Hittade ingen identiskt. Fick bli Hellas stora topplanterna i rostfritt. Den var det närmasta man kunde komma i utseende. Såg att även den har utgått ur sortimentet nu.. Snart finns det väl bara lanternor i form av plastinbakade leddar . Inget fel med LED belysningar, men man kan väl förpacka dom lite snyggare (smak sak förståss) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser