Fisherman 0 Postad 26 April , 2006 Jag ska bygga lite i båten och jag har länge funderat på hur man ska få till formen på skivans nederdel som ska ligga mot båtbottnen som man ska ha invändigt i båten Se bild (A).Nån som har nått tips på hur man ska få det snyggt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 29 April , 2006 Gör en mall i kartong... Men låt det bli en spalt på ngn millimeter på den färdiga skivan...Trä sväller och krymper vid olika fuktighet. ligger den kloss till så kommer den att förstöra det den ligger emot om man har otur.. Välkommen till mg förresten... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 April , 2006 Gör en mall i kartong som Rignor 73 sa. När det är trångt och besvärligt brukar jag göra den i 4 delar som jag tejpar ihop på plats efterhand som varje del passas till. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 29 April , 2006 för att göra en snabb utvekling på hur man mallar med kartong så tycker jag det enklaste sättet är att skära vinkeln på ett ungefär sen ta en klots och lägga emot skrovet och sedan drar du den emot pappen med en penna i andra änden.. sen skär du ur det du ritat och lägger på träskivan som gör likadant fast nu ritar du på andra sidan klotsen så blir skivan som du vill.. förövrigt ska jag malla mitt däck idag, där jag ska lägga flexiteek... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 29 April , 2006 Hej igen Fisherman Har varit och jobbat i båten under dagen. Började med att städa. Hittade två mallar som jag gjort när jag byggt min isbox. Den ene, den med text på, har jag annvänt till två olika skivor då de nästan hade samma form. När jag använde den andra gången skarvade jag på ytterligare en liten bit. De skivorna jag sågade till efter mallarna hade inpassingar på alla fyra sidorna. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser