Hjolana64 0 Postad 25 April , 2006 Slut på allt vinterjobb, för den här gången! Hjolana sjösatt den 25 april 2006. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gulan 0 Postad 26 April , 2006 Hon ser ensam ut, är det månne för kallt i vattnet för de mer ömtåliga segel och motorbåtarna? Snipor är allt bra tåliga och härdade. Inga veklingar där inte:-) B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjolana64 0 Postad 27 April , 2006 Hoppas att hon får sällskap Valborgsmässohelgen, men är inte så säker på det. Men visst borde det finnas några fler tålig snipor och inte minst sjösugna båtentusiaster efter denna långa vinter. 6 plusgrader i Vätter-hamnens vatten, så det är ok... Blir väl att lyxa till det i helgen och starta Wallasvärmaren. Det är inte bara dielsen som nått ett känbart pris. Staoil-fotogen 34 kr/l på femlitersdunk i dag! SAS/Hjo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mattias_B 0 Postad 27 Februari , 2007 Ja där ser man en kille som har det bra.....kan ha båten i havet mitt i vintern. Jag brukar ta hem min båt 1:a maj varje år. Har som blivit en tradition av det. Här uppe i norr har vi en is tjocklek på ca 1.2 m så isen ligger där den ligger fram till i mitten på maj. lyckans ostar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 27 Februari , 2007 Liknar min fast jag har inte så hög gösstake Kommer i den 7 eller 8 maj för dom plockar efterhand och schemat visar på detta datum. Tror att jag ligger i nästa vinter för det verkar inte bli några vintrar längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjolana64 0 Postad 28 Februari , 2007 Aj, aj, aj... Inte bra med så tjock is! Här, i Vättern, har vi inte skådat minsta isbit förutom i hamnen som kan hindra båtlivet... Brukar fixa båten klar påskhelgen och sedan sjäsättning även om det fortfarande är kallt som attan i vattnet. Siktar i år på mitten av april. Suget har i alla fall infunnit sig, så snart är det dags att dra igång på allvar. Ha det bra SA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hjolana64 0 Postad 28 Februari , 2007 Ja, man kan börja fundera över om det är idé att ta upp båtarna längre... Hur som helst börjar det kännas nära nu och om drygt en månad ligger hon i sjön igen. Med sin höga gösstake som endast är till för det snart förbjudna rödingfisket i Vättern... Nu gäller hålla tummarna för ännu en rikgit bra sommar med många många sjötimmar! Hälsningar från SA i Hjolana Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 Februari , 2007 Om man inte tar upp båten så kan man ju inte längta efter sjösättning, hehe. Men att inte ta upp skulle ju i vilket fall göra mig lite fundersam om hur hon ser ut under med anoder och allt, fast visst skulle vartannat/ vart tredje år räcka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mattias_B 0 Postad 28 Februari , 2007 Ja påskhelgen brukar jag fira i fjällen med skoter åkning..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 1 Mars , 2007 Stämmer, men jag har sett att folk ligger i mer och mer. Tar upp några dagar när andra sjösätter och kollar botten, anoder och polerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Mars , 2007 Frågan är bara hur mycket istryck båten klarar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser