Ankan24 0 Postad 24 April , 2006 när den gått varm ett tag. Brukar då även va lite seg att starta upp igen. Motorn är en VP B23. Annars går den bra och är aldrig svår att starta annars. Någon som har idé va det kan va eller tips för åtgärd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ankan24 0 Postad 25 April , 2006 Någon som har en aning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 25 April , 2006 Kondingen till tändningen, tändspolen... Kolla tändningsdelarna så de e friska, ser bra ut etc. Jag hade ja provat med att byta kondensatorn till tändningen först, sen en annan tändspole. Fast vet inte om där är brytar löst på en B23a, man e ju ganska antik själv.. Ånglås, soppan blir för varm, bränsleledningarna fel dragna, för nära heta delar av motorn.. Har felet uppstått ur tomma intet eller kom det efter nåt byttes/gjordes om ?? Soppa pumpen kanske håller på att ge sej, membranen i förgasaren/na om sånna finns... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Deus 0 Postad 25 April , 2006 Föresten kolla så tändstiften ser ut som de ska så du inte har en dålig limpa, min b20 uppförde sej så i fjol å det berode på en limpa som va kass.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ankan24 0 Postad 26 April , 2006 Tack Deus! Jag köpte båten förra sommaren så vi har bara haft den en säsong. Limpa ska va ok enligt förre ägaren, ska dock byta tändstiften. Det som händer är att när man kört ett tag och glider in för att lägga till och lägger i friläget, drar av på gasen, så lägger den av ibland. Alternativet är att hålla varvet uppe. Dör den väl så är den lite seg att få igång. i övrigt inga fel eller problem. Skumt men jag ska kolla dina tips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco 2 Postad 27 April , 2006 det är ej brytarlöst orginal i allfall, kolla hur varm tändspolen blir,troligen den det är vanligt,när den blir het som tappar den effekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Litsegard 0 Postad 27 April , 2006 kolla följande: tändning/tändstift, ventilspelet, brytarspetsar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 28 April , 2006 skulle råda dig till att kolla vacumslangar om de en spricka,vid lägre varv då det blir varmt kan dessa ha en benägehet att krökasig lite vilket sprickan öppnar sig. efter en tids körning då alltså. kolla med start gas SMÅ DUTTAR runt kopplingar den varvar upp lite då om de en spricka. kan även vara den bakulit plattan emmelan förgasare - grenrör kan även där vara en spricka. den är den värme avledande delen i motor-förgasare. lycka till micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ankan24 0 Postad 28 April , 2006 Skönt med många bra, konkreta tips. tack alla. Till varvet imorn å kolla... Trevlig helg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser