Carlixton 0 Postad 24 April , 2006 Såsom varande novis när det gäller båtar så undrar jag om man skall ha kapellet uppe eller nere om man drar båten på trailer i 80 km/h. Någon har sagt till mig att det bör vara nere, annars finns det risk för att det kan gå sönder p.g.a. fartvinden. Å andra sidan blir det trist om det spöregnar. Någon som kan ge några goda råd? Båten är en Flipper 630 HT som ska åka landvägen från södra Sverige till Stockholms skärgård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 24 April , 2006 Jag skulle ta ner och lägga en väl surrad press över istället. Kapell är inte billiga om det nu skulle gå åt h*lvete. Kapell ner, det är en båt och dom tål vatten! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Antenn 1 Postad 24 April , 2006 Instämmer med föregående... Kapell är inte billiga.. å det handlar om en 40-45 knop ca.... om man ser till att åka på sjön.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bjorn_o 0 Postad 25 April , 2006 Måste du köra när det spöregnar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser