kjellson 0 Postad 24 April , 2006 Ska på att laga en skada på blyköl.Har inhandlat west-epoxi och hempel light primer.Osäker på huruvida jag ska lägga på west-expoxin direkt på blyet, eller bara använda det ovanpå. Sedan bara att bottenmåla?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 24 April , 2006 Mitt svar baserar sig på att du kan laga kölen med epoxy. Börja med att slipa ner med stålborste och sandpapper. Ta sedan och lägg minst två lager med epoxyprimer. Därefter är det bara att spackla med epoxyspackel. När detta är gjort försegla med ett par lager epoxyprimer och över denna lägger du bottenfärgen./lycka till/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 27 April , 2006 Jag hakar på. Intressant spörsmål!Har tidigare haft stålköl. Ett slit var det med rostiga stålet. 6 lager med epoxitjära (innan det förbjöds).Behöver man ytbehandla blyet innan bottenmåling? Har hittills inte gjort ett dugg åt kölen annat än vanlig bottenmålning. Jag har också fått bucklor efter granitkänning - kan man inte banka tillbaka bucklorna så det blir mindre strömningsförluster. Är bly växthindrande? Jag är idel öra. Båten ska i 1:a maj. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser