Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
BobbyE

Billiga båttillbehör i svenska/utländska internetaffärer?

Rekommendera Poster

Jag tar tacksamt emot länktips till svenska och utländska internetaffärer som säljer båttillbehör till lite mer rimliga priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Existerar inga billiga nätaffärer med båttillbehör, eller är båtägare så lojala mot sin lokala båthandlare att man håller tyst om prisdumpande konkurrenter?

Inom de flesta andra områden, vare sig det handlar om dykutrustning eller datorprylar, finns riktigt billiga affärer på nätet, men kanske inte inom båttillbehörsbranschen?

Möjligen finns inget behov av sådana så länge Biltema finns?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det existerar inga riktigt billiga båttillbehör. De får man i så fall hitta där de kallas för något annat än båttillbehör. Vad det gäller prissättningen så är vål det största problemet att det bara finns ett fåtal stora grossister i Sverige (watski  samt byggplast & båtprylar) och att ingen annan vågar eller vill konkurrera med dessa. Skulle tro att situationen är en liknande i många fall även utomlands.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Erlandsson Brygga är nog den billigaste jag hittat i Sverige

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

DEn billigaste jag vet är hjertmans.se inte billiga men bättre priser än de flesta andra. Har postorder.

Mycket tevliga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte om dom är så billiga men www.seasea.se finns, är lite billigaren en hjertmans tycker jag det verkar som

//Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, vet inte riktigt vad för sorts tillbehör du söker men jag brukar använda ett par amerikanska siter. www.westmarine.com eller www.overtons.com Man kan också kontakta dem så att du får deras masterkatalog skickad till dig. West Marines katalog är min bibelsmiley-laughing.gif\

Lycka till!

Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla www.svb.de i Bremen. Stort sortiment, en bra katalog och jag köpte ett par ventilatorer för 67 eur när det svenska priset var 1.165 SEK. Leveransen kostade drygt 12 Eur till närmaste utlämningstsälle och de kom på ett par dagar.

Jag behövde också en mutter, rfr UNF. Finns bara inte att få tag i i Sverige. Direktbeställd hos riggningsfirma ( S3i, Stainless Steel Solutions) i England, levererad på två dagar. Imponerad! Inget om minsta leverans där inte.

//Björn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla in www.marinaman.se, en svensk site som med brett sortiment. Prismässigt som Hjertmans eller Erlandssons, kanske lite billigare. Man kan också ansluta sin båtklubb och få ännu lägre pris.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...