burra 0 Postad 23 April , 2006 Kan en kass startmotor vid belastning kortsluta batteriet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 23 April , 2006 Jag var med om att en kolhållare lossnade och pressades ut mot metallhöljet och då blev det förståss kortslutning när jag vred på nyckeln. Så mitt svar är ja nog kan det hända. /Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 23 April , 2006 sätt en säkring(seg) på 10% över amp vad start motorn drar då klarar du batteriet om det inte redan finns. det händer otroligt sällan att start motorn kortsluter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_J 0 Postad 24 April , 2006 Bränd (överhettad) startmotor är det inte ovanligt att det är kortis i... Sedan så är ju redan en hel start nästan en kortslutning när man ser på belastningen ;-) /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 24 April , 2006 Teoretiskt ja, men inte i praktiken./Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser