brasseb 0 Postad 23 April , 2006 Hjälp jag får inget oljetryck. Innan båten togs upp i höstas hade jag oljetryck, men inte nu när jag startade båten efter sjösättningen. Det är inte fel på givaren den har jag kollat. Motorn är en MD21A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 23 April , 2006 Har du bytt olja? Har motorn stått med gammal sketolja vet man aldrig vad som hänt. Ett fel som inte är helt osannorlikt är att oljepumpens övertrycksventil hängt sig i och släpper därmed trycket. Men jag är inte helt säker på att du inte har oljetryck trots du kontrollerat givaren. Har du kontrollerat att det inte är något fel på oljetrycksintrumentet? För utan att veta skulle jag nog satsa på att det är fel på antingen givaren eller intrumentet./mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 23 April , 2006 Ny olja? Har du bytt från fossil till Syntet? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
brasseb 0 Postad 23 April , 2006 Ska prova att byta olja först. Hur kommer man åt övertrycksventilen? måste man bort med hela sumpen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser